//
کدخبر: ۴۶۵۳۵۶ //
آشپزی | میگو

غذای استثنایی و لذیذ با میگو| حتما درستش کنید!

امروز می‌خواهیم با هم یک «غذای استثنایی و لذیذ با میگو» را تهیه کنیم. پلو یونانی با میگو ترکیبی فوق‌العاده از میگوهای طعم‌دار شده و برنج است که با دقت و مهارت خاصی پخته می‌شود. بیایید با هم این دستور پخت خوشمزه و منحصر به فرد را آماده کنیم.

غذای استثنایی و لذیذ با میگو| حتما درستش کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه پلو یونانی با میگو، ابتدا پیاز را خرد کرده و با میگو، نمک، فلفل، زعفران و سرکه مخلوط کنید و برای مزه‌دار شدن در یخچال قرار دهید. سپس، سبزیجات خرد شده را با ادویه‌ها تفت داده و میگوها را جداگانه تفت دهید. برنج را پس از خیساندن بپزید، و لایه‌هایی از برنج و مخلوط میگو و سبزیجات در قابلمه بریزید. در نهایت با زعفران دم کرده تزئین کرده و دم کنید تا پلو آماده شود.

مواد لازم مقدار

فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز ۱ عدد از هر کدام

زعفران دم کرده به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

برنج ۳ پیمانه

گوجه فرنگی ۲ عدد

جعفری ساطوری شده به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

هویج ۱ عدد

میگو ۳۵۰ گرم

ذرت ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه پلو یونانی با میگو

مرحله 1: آماده‌سازی میگو و مرینیت کردن

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به دو روش می‌توانید آن را آماده کنید: یا با رنده ریز رنده کنید یا به صورت نگینی خرد نمایید. سپس در یک کاسه بزرگ، میگوها را به همراه پیاز خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده و سرکه اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط نمایید. این ترکیب را برای مدت نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا میگوها به خوبی مزه‌دار شوند.

مرحله 2: خرد کردن سبزیجات

فلفل دلمه‌ای‌ها را پس از شستن، به صورت نگینی خرد کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را نیز بشویید و به همین شکل خرد نمایید. هویج را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز تکه تکه کنید. جعفری را پاک کرده و به صورت ساطوری خرد کنید. در صورت استفاده از ذرت تازه، آن را بخارپز کنید و یا می‌توانید از ذرت کنسروی استفاده نمایید.

مرحله 3: تفت دادن سبزیجات

در یک تابه بزرگ، مقداری کره و روغن را داغ کنید. سپس همه سبزیجات خرد شده به همراه ادویه‌جات را اضافه کرده و تفت دهید تا سبزیجات نرم و عطر آن‌ها آزاد شود. در انتهای مرحله، جعفری خرد شده را اضافه کرده و پس از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله 4: پخت میگو

در یک تابه دیگر، میگوهای مزه‌دار شده را با کمی کره به مدت ۷ دقیقه تفت دهید تا کاملاً پخته و نرم شوند. سپس میگوها را به تابه سبزیجات اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

مرحله 5: آماده‌سازی برنج

برنجی که از قبل خیس خورده است را در یک قابلمه بزرگ قرار داده و روی حرارت بالا بگذارید تا آب آن به جوش بیاید. پس از اینکه برنج نرم شد، آن را آبکشی کنید.

مرحله 6: دم کردن برنج

در کف قابلمه‌ای دیگر، ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید. سپس یک لایه برنج، بعد از آن یک لایه از مخلوط میگو و سبزیجات تهیه شده بریزید و این فرایند را تا پایان مواد ادامه دهید. در انتها، کمی زعفران دم کرده روی برنج بریزید و قابلمه را برای مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا پلو به خوبی دم بکشد.

مرحله 7: سرو پلو یونانی

پس از پایان زمان دم کشیدن، پلو یونانی شما آماده است. آن را در ظرف مورد نظر خود کشیده و همراه با سالاد یا مخلفات دلخواه نوش جان کنید. این غذای رنگارنگ و خوش طعم، تجربه‌ای متفاوت از پلوهای سنتی به شما ارائه خواهد داد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان