//
کدخبر: ۴۷۳۳۶۰ //
آشپزی | مربای کامکوات

صبحانه متفاوت به دلبندت بده | دستور تهیه مربای کامکوات!

مربای کامکوات یکی از انواع مرباهای خوشمزه و نوین بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

صبحانه متفاوت به دلبندت بده | دستور تهیه مربای کامکوات!
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر به دنبال تهیه صبحانه های متنوع و خوشمزه هستید توصیه می کنیم این مربا خوشمزه و فوق العاده مجلسی را حتما در منزل درست کنید. کامکوات یکی از میوه های کمتر شناخته شده شمال کشورمان می باشد که فقط برای تهیه مربا از آن استفاده می شود و در دسته بندی مرکبات قرار می گیرد. این میوه فقط در فصل زمستان و بهار در بازار موجود است و در این فصول می توانیم این مربای خوشمزه و خوش عطر را درست کنیم.

مواد لازم برای کامکوات

کامکوات 1 کیلوگرم

شکر 800 گرم

آب 800 گرم

هل 5 دانه

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری

دستور پخت مربای کامکوات

مرحله اول

برای تهیه مربای کامکوات خوشمزه و مجلسی ابتدا کامکوات ها را می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه کامکوات ها را به صورت حلقه ای یکدست و یک اندازه خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه کامکوات ها را به صورت حلقه ای خرد کردیم، هسته های باقیمانده درون کامکوات ها را به طور کامل خارج می کنیم، چون اگر هسته ها درون مربا باقی بمانند طعم مربا را خراب می کنند.

مرحله سوم

یک قابلمه مناسب را با آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کامکوات های حلقه شده را درون اب جوش می ریزیم و صبر می کنیم دوباره آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

پس از گذشت 3 دقیقه از جوش آمدن مجدد آب کامکوات ها را از آب جوش خارج می کنیم و درون یک ظرف حاوی آب سرد می ریزیم. این مراحل را یک بار دیگر انجام می دهیم تا تلخی کامکوات ها گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. حالا باید صبر کنیم تا شربت مربا به غلظت و قوام مناسب برسد.

مرحله ششم

برای اینکه متوجه شویم غلظت شربت مناسب است، یک قاشق از شربت را درون فریزر قرار می دهیم تا سریع خنک شود، سپس درون یک لیوان آب سرد می ریزیم، اگر شربت درون آب حل نشود یعنی به قوام رسیده است.

مرحله هفتم

در این مرحله کامکوات ها را به شربت اضافه می کنیم، سپس هل را به همراه زعفران دم کرده و پودر ژلاتین اضافه می کنیم، سپس حرارت زیر قابلمه را ملایمتر می کنیم و اجازه می دهیم مربا جا بیفتد.

مرحله هشتم

حدود 30 دقیقه زمان نیاز است تا مربا آماده شود. زمانی که مربا آماده شود، کامکوات ها تغییر رنگ و تغییر شکل می دهند که به راحتی می توانیم این موضوع را تشخیص دهیم. در ادامه اجاره می دهیم مربا خنک شود.

مرحله نهم

پس از اینکه مربا با دمای محیط یکسان شد، آنرا درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. قبل از اولین مصرف مربا باید حداقل به مدت 4 ساعت در یخچال استراحت کند تا کاملا آماده شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد