//
کدخبر: ۴۷۵۸۸۴ //
آشپزی | پاتاتاس براواس

طرز تهیه پاتاتاس براواس| غذای بین المللی شیک

در ادامه این مطلب طرز تهیه “پاتاتاس براواس” اسپانیایی را برایتان آماده کرده ایم.

طرز تهیه پاتاتاس براواس| غذای بین المللی شیک
به گزارش فرتاک نیوز،

پاتاتاس براواس” اسپانیایی یک غذای ساده یا یک پیش غذای مفصل به حساب می آید،“پاتاتاس براواس” در بین همه جهان طرفداران خاص خودش را دارد. به راحتی می توانید پاتاتاس را در خانه داخل فر، بدون روغن سرخ کنید و یا داخل تابه با روغن درست کنید. مطمئن باشید همه افراد خانواده به خصوص بچه ها عاشق“پاتاتاس براواس” اسپانیایی می شوند. 

مواد لازم برای سیب زمینی ها

سیب زمینی ۴ عدد

روغ زیتون ۱/۴ فنجان

نمک به مقدار لازم

جعفری خرد شده به مقدار لازم برای تزئین

مواد لازم برای سس پاتاتاس براواس

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی خرد شده ۴۰۰ گرم

سیر رنده شده ۲ حبه

پیاز خلال شده ۱/۲ یک عدد

پودر پاپریکای دودی ۲ قاشق چایخوری

سس تند تاباسکو برای طعم دادن ۲ تا ۳ قطره

نمک به مقدار لازم

مواد لازم برای سس سیر آیولی

سس مایونز ۱/۴ فنجان

سیر رنده شده ۲ حبه

آب لیمو ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پاتاتاس براواس اسپانیایی

سیب زمینی ها را پوست کنید با آب سرد بشورید و خشک کنید. بعد آن ها را به اندازه ۳/۴ اینچ خرد کنید.

داخل یک قابلمه کوچک مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن سیب زمینی ها را داخل آب جوش بریزید و به مدت ۲ دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی ها بپزند. سیب زمینی ها را آبکش کنید داخل سینی فر پخش کنید.

اضافه کردن روغن زیتون و نمک به سیب زمینی ها

روغن زیتون را روی سیب زمینی ها بریزید و خوب زیر و رو کنید تا روغن به همه جای سیب زمینی ها برسد در آخر با نمک مزه دار کنید.طرز تهیه “پاتاتاس براواس”

سرخ کردن سیب زمینی ها با سرخ کن برقی

سرخ کن بدون روغن را به مدت ۳ دقیقه از قبل گرم کنید و سیب زمینی ها را داخل سرخ کن بریزید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه با سرخ کن سیب زمینی ها را بپزید.“پاتاتاس براواس”

سرخ کردن سیب زمینی ها با فر

اگر سرخ کن در دسترس ندارید می توانید داخل سینی فر چرب شده بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند داخل فر با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

ادامه پخت سیب زمینی ها

در صورتی که فکر می کنید سیب زمینی ها خوب طلایی نشده اند به مدت ۵ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که نذم و ترد شوند به پختن ادامه دهید. این کار می توانید هم با فر هم با سرخ کن بدون روغن انجام دهید.

تفت دادن سیر و پیاز پاتاتاس براواس

روغن زیتون را داخل تابه بریزید و روی حرات قرار دهید تا گرم شود. پیاز و سیر خرد شده را به روغن اضافه کنید و با هم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود.طرز تهیه “پاتاتاس براواس” اسپانیایی

اضافه کردن گوجه فرنگی، نمک، پاپریکا و سس تند

گوجه فرنگی خرد شده، نمک، پاپریکا و سس تند را به پیاز و سیر اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شوند. حرارت را کم کرده و با حرارت کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد هر از گاهی سس را هم بزنید. در صورت لازم داخل مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا پوره و یکدست شوند.طرز تهیه “پاتاتاس براواس”

آماده کردن سس سیر

سس مایونز، آب لیمو و سیر را به یک کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند و با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.“پاتاتاس براواس”

سرو کردن

سیب زمینی های سرخ شده را داخل یک بشقاب بریزید می توانید سس ها را در کنار سیب زمینی ها قرار دهید و سرو کنید، یا این مقداری از سس ها که روی سیب زمینی ها بریزید و با جعفری خرد شده تزئین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد