//
کدخبر: ۴۷۷۷۱۱ //
آشپزی | شربت آلو زرد

این شربت فوق العاده س| آموزش شربت آلو زرد!

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه شربت آلو زرد را برای شما همراهان همیشگی بیاوریم.

این شربت فوق العاده س| آموزش شربت آلو زرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

با رسیدن فصل تابستان خیلی از افراد دوست دارند که وقتی از بیرون به خانه می آیند به جای خوردن چای با خوردن یک شربت خوشمزه خانگی از حرارت بدنشان کاسته شود. معمولاً این گونه افراد شربت میوه های تابستانی را بیشتر برای خوردن دوست دارند زیرا اکثر این میوه ها از نظر طب سنتی ایرانی دارای طبع سردی هستند و به راحتی حرارت را از بدن افراد دور می کنند؛ یکی از این شربت های خوشمزه شربت آلو زرد یا شربت آلو طلایی است. این شربت طرفداران زیادی دارد؛ 

مواد اولیه

شکر ۲ کیلو گرم

آلو زرد یا آلو طلایی ۴ کیلو گرم

آب ۴ تا ۶ پیمانه

طرز تهیه شربت آلو زرد

مراحل طرز تهیه شربت آلو زرد

مرحله اول: (آماده سازی آلوها)

برای درست کردن این شربت ابتدا تمام آلو ها را به خوبی میشوریم و آنها را به خوبی خشک می کنیم تیم در ادامه چنبه آلو ها را می گیریم و هسته آلو ها را هم در می آوریم. اگر هسته آلو ها را خارج نکنیم موقع رد کردن آلو ها از صافی به مشکل بر می خوریم پس بهتر است هسته آلو ها را از آلو ها جدا کنیم.

مرحله دوم: (پختن آلوها)

قابلمه مناسبی را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و آلو های بدون هسته را بدون اضافه کردن آب درون قابلمه می ریزیم و به آلوها اجازه می دهیم تا نرم شوند وقتی که آن ها نرم شدند به کمک پشت یک قاشق و یا یک گوشکوب به آنها فشار وارد می کنیم تا آنها به صورت له شده در بیایند و آب بیندازند دقت کنید که در این مرحله آلو ها بایستی درون آب خودشان پخته شوند؛ حدود یک ربع ساعت تا بیست دقیقه به آلوها اجازه می دهیم تا درون آب خودشان پخته شوند.

مرحله سوم: (عبور آلوها از صافی و آماده سازی شربت)

قابلمه مناسبی را روی حرارت می گذاریم و درونش آب و شکر را می ریزیم و مدام آب و شکر را هم می زنیم تا به خوبی شکر درون آب حل شود تا زمانی که شربت ما آماده شود آلو های پخته شده مرحله قبلی را از یک صافی عبور می دهیم و عصاره حاصل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم: (ترکیب شربت و عصاره آلو)

وقتی شربت مرحله قبل و عصاره آلوها آماده شدند؛ آنها را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و حدود نیم ساعت به شربت و عصاره آلوها اجازه پخته شدن با هم را می دهیم و برای آن که شربت شفاف تری را داشته باشیم بهتر از کف روی شربت را بگیریم و اجازه دهیم تا شربت قوام پیدا کند بعد از آن که شربت قوام پیدا کرد؛ شربت حاصل را درون شیشه های تمیز می ریزیم این شربت به مدت ۶ ماه تا یکسال درون یخچال ماندگاری دارد.

مرحله پنجم: (سرو نهایی)

برای سرو نهایی حدود ۲۰% لیوان مورد نظر را از شربت آماده شده پر می کنیم و باقی آن را از آب و تکه های یخ پر می کنیم؛ این شربت به علت طبع سرد آلو برای رفع عطش در فصل تابستان جزو گزینه های خوب می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد