//
کدخبر: ۴۷۷۹۴۳ //
آشپزی | دبل چاکلت کافی شاپی

دبل چاکلت کافی شاپی رو چجوری درست کنیم؟

در ادامه این مطلب طرز تهیه دبل چاکلت کافی شاپی توضیح داده شده است.

دبل چاکلت کافی شاپی  رو چجوری درست کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دبل چاکلت نوعی کیک شکلاتی خوشمزه و پر طرفدار است که در تهیه آن علاوه بر پودر کاکائو از شکلات تخته ای نیز استفاده میشود. دستور پخت این کیک خوشمزه و محبوب بسیار ساده است و شما به راحتی میتوانید در منزل درست کنید. 

مواد مورد نیاز

کره ¾ فنجان

شیر ۱ ½ فنجان

شکر ۲ لیوان

تخم مرغ ۳ عدد

آرد ۲ فنجان

پودر کاکائو ۳/۴ فنجان

وانیل ۲ قاشق چایخوری

جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ¾ قاشق چایخوری

شکلات تلخ رنده شده ۱ فنجان

مراحل درست کردن دبل چاکلت کافی شاپی

مرحله اول

برای شروع ابتدا تخم مرغ ها را ۳۰ دقیقه در دمای اتاق قرار بدهید. قالب کیک را چرب کنید و آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. کاغذ روغنی را چرب کنید و کمی آرد پاشی کنید. در یک کاسه متوسط آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ کره را با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه با حرارت متوسط به بالا بزنید. شکر را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. کناره های کاسه را دور گیری کنید.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید و بعد وانیل را اضافه کنید. به طور متناوب مخلوط آرد و شیر را به مخلوط کره اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن آن را با همزن بزنید تا مخلوط شوند. در آخر شکلات رنده شده را اضافه و هم بزنید.

مرحله چهارم

مواد را درون قالب بریزید و درون فر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه قرار بدهید تا بپزد. بعد از پخت از فر خارج کرده و زمان بدهید تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و به دلخواه تزئین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد