//
کدخبر: ۴۷۹۰۵۱ //

دستور پخت اصیل سوپ گشنیز تبریزی: گرم و دلچسب

سوپ گشنیز تبریزی یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و مقوی ایرانی است که از ترکیب سبزیجات با گشنیز تازه تهیه می‌شود.

دستور پخت اصیل سوپ گشنیز تبریزی: گرم و دلچسب
به گزارش فرتاک نیوز،

سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود.

سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد.

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید. سوپ گشنیز تبریزی نوعی سوپ جو بسیار خوشمزه است که دستور پخت آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. این سوپ خوشمزه به دلیل داشتن جو پرک، هویج و گشنیز سرشار از ویتامین و بسیار مغزی است.

اگر عاشق سوپ هستید و می‌خواهید یک کاسه سوپ متفاوت و راحت را برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

جو پرک: 2 پیمانه

پیاز: 1 عدد

هویج: 2 عدد

آب مرغ: 2 پیمانه

سیر: 2 عدد

گشنیز تازه: 1 دسته

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا جو پرک را به مدت نیم ساعت خیس بدهید و بعد آبکش کنید. پیاز را پوست و خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی نرم و سبک شود. سیر رنده شده و زردچوبه را اضافه کنید و سی ثانیه تفت بدهید، سپس جو پرک را اضافه کنید و همراه با پیاز و سیر یک دقیقه تفت بدهید. هویج را رنده کنید و همراه با آب مرغ، نمک و فلفل به مواد سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا سوپ با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. 45 دقیقه بعد گشنیز تازه و خرد شده را داخل سوپ بریزید و اجازه بدهید سوپ با درب باز حدود 10 دقیقه دیگر بجوشد و در این مرحله سوپ گشنیز خوشمزه ما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با آب لیمو تازه میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

1ـ سعی کنید برای درست کردن این سوپ حتما از گشتیز تازه استفاده کنید، چون عطر و بوی بهتری نسبت به سبزی خشک دارد.

2ـ برای پخت این سوپ می‌توانید به جای آب مرغ از دو عدد قرص استاک مرغ که با آب جوش حل شده است، استفاده کنید.

3ـ برای خوشمزه‌تر شدن سوپ می‌توانید سینه مرغ پخته و ریش شده را هم به آن اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد