//
کدخبر: ۳۸۹۳۶۷ //

دوج کوین و شیبا در جمع غیر متمرکزترین ارز‌های دیجیتال

در حالی که دوج کوین اولین میم کوین بازار در سال 2013 عرضه شده است، اما تا چند سال گذشته کمتر کسی نام این ارز‌های دیجیتال را شنیده بود و تنها موفق شده بودند تا توجه تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

دوج کوین و شیبا در جمع غیر متمرکزترین ارز‌های دیجیتال
به گزارش فرتاک نیوز،

با همه‌گیری کرونا، سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال افزایش پیدا کرد و شاهد رشد قیمتی بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌های بازار بودیم. در این بین میم کوین‌ها نیز به کمک برخی از افراد مشهور همانند ایلان ماسک موفق شدند تا توجهات زیادی را به خود جلب کنند و شاهد رشد شدید قیمت Doge بودیم که شما می‌توانید برای مشاده تاریخچه قیمت دوج کوین اینجا کلیک کنید

سود و نوسانات قیمت دوج، باعث محبوبیت خرید Doge، شیبا اینو و عرضه ده‌ها میم کوین جدید به بازار شد و میم کوین‌ها را به یک دسته محبوب در بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل کرد. برخی از این میم کوین‌ها هم اکنون از جمله غیرمتمرکز‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار به شمار ‌می‌روند.

دوج کوین و شیبا اینو در لیست غیرمتمرکزترین ارز‌های دیجیتال بازار

اکثر میم کوین‌ها همانند Doge با هدف مشخصی عرضه نمی‌شوند و این ارز‌های دیجیتال معمولاً صرفاً با توجه به شوخی‌های اینترنتی ساخته شده‌اند. میم کوین‌ها معمولاً کاربرد خاصی ندارند و سازندگان آن‌ها با استفاده از اسم، نماد و لوگوی میم‌های محبوب جهانی سعی می‌کنند تا جامعه طرفدار میم را جذب کنند. در این بین اما برخی از میم کوین ها همانند Doge و Shiba از زیرساخت بلاک چینی بسیار خوبی بهره‌مند می‌شوند. Doge شبکه بلاک چینی اختصاصی خود را دارد که باعث شده است تا این ارز دیجیتال تراکنش‌ها را با سرعت بالا و کارمزد پایین انجام دهد.

در حالی که Doge با هدف فعالیت به عنوان یک ارز پرداختی عرضه نشد، اما هم اکنون ویژگی‌های جذاب آن و همچنین محبوبیت گسترده این میم کوین باعث شده است تا بسیاری از فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات میم کوین را به عنوان یک روش پرداختی بپذیرند و خرید Doge گسترش پیدا کند.

images_1677658683_63ff0a3bda56a

اخیراً یکی از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری سایبر کپیتال نیز عنوان کرده است که تکنولوژی و نحوه فعالیت Doge و شیبا به گونه‌ای است که آن‌ها را در جمع غیرمتمرکزترین ارز‌های دیجیتال بازار قرار می‌دهد. جاستین بونز (Justin Bons)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری سایبر کپیتال در توییتر به دنبال‌کنندگان خود گفته است که در لیست 50 ارز دیجیتال برتر بازار، تنها 32 ارز از آن‌ها واقعاً غیرمتمرکز هستند و شیبا و Doge نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

ماهیت غیرمتمرکز در بازار ارز‌های دیجیتال اهمیت بسیاری دارد؛ بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز فعالیت خود را شروع کرده است و مسیر فعالیت ارز‌های دیجیتال، با ارائه خدمات غیرمتمرکز پایه‌ریزی شده است.

ماهیت غیرمتمرکز چیست؟

غیرمتمرکز به واحد، شبکه یا سیستمی گفته می‌شود که هیچ شرکت یا مدیری کنترل و نظارتی بر آن ندارد. ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، براساس قوانین، کد نوشته شده و به کمک بلاک چین، قرارداد‌های هوشمند، فعالان شبکه و کاربران به فعالیت ادامه می‌دهند؛ بنابراین، برای ثبت و پردازش تراکنش‌ها به هیچ مدیر، تیم پشتیبانی یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات نیاز نیست.

این موضوع منجر می‌شود تا هیچ کشوری نتواند کنترل یک ارز دیجیتال را بر عهده بگیرد و به همین دلیل رمزارز‌ها می‌توانند آزادی در انجام تراکنش‌ها را همراه با حفظ حریم خصوصی را ارائه دهند. Doge و Shiba از جمله ارز‌های غیرمتمرکز بازار به شمار ‌می‌روند؛ در حالی که این ارز‌های دیجیتال بنیانگذار و تیم توسعه دارند، اما ماهیت آن‌ها غیرمتمرکز است و این افراد نمی‌توانند تراکنش‌ها و نحوه فعالیت شبکه را کنترل کنند یا از انجام فعالیت و تراکنش‌های کاربران جلوگیری کنند.

یکی از دلایل جذابیت این میم کوین ها نیز این موضوع بوده است و خرید دوج کوین و شیبا اینو را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است؛ زیرا کاربران در این اکوسیستم‌ها این احساس را دارند که بخشی از پروژه هستند و این حس تعلق از جمله دلایل رشد قیمت Doge و دیگر میم کوین‌های غیرمتمرکز بوده است.

images_1677658683_63ff0a3bdfd6f

از جمله ارز‌های دیجیتال متمرکز نیز می‌توانیم به تتر اشاره کنیم، استیبل کوین تتر توسط شرکت تتر کنترل می‌شود و وظیفه کنترل خزانه، نحوه مدیریت و نظارت بر تراکنش‌ها بر عهده این شرکت است. شرکت تتر در گذشته بار‌ها به دلایل مختلفی موجودی کاربران را مسدود کرده است و این توانایی را دارد تا بر تمام تراکنش‌های انجام شده با تتر نظارت داشته باشد.

آیا دوج کوین و شیبا اینو می‌توانند موفقیت خود را تکرار کنند؟

در حالی که Doge و Shiba از جمله غیرمتمرکزترین ارز‌های دیجیتال بازار به شمار ‌می‌روند، اما غیرقابل انکار است که اکثر سرمایه‌گذاران خرید Doge را به هدف کسب سود از نوسانات قیمتی انجام می‌دهند. با حمایت‌های ایلان ماسک و افزایش قیمتی شدید Doge در سال 2020 و 2021، میم کوین‌ها به یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار تبدیل شده‌اند و شیبا اینو نیز موفق شد تا از موفقیت Doge استفاده کند و به دومین میم کوین برتر بازار تبدیل شود.

در حالی که طی سال 2022 و با زمستان ارز‌های دیجیتال، قیمت دوج کوین کاهش شدیدی را تجربه کرد، اما همچنان این ارز دیجیتال جایگاه بسیار خوبی در بازار دارد و از جمله 10 رمزارز برتر شناخته می‌شود. این جایگاه برتر و ارزش بازار بالای Doge باعث شده است تا این میم کوین این فرصت را داشته باشد تا همراه با نوسانات قیمتی بازار حرکت کند و کنترل نهنگ‌ها در آن کمتر شود؛ بنابراین در صورتی که بازار سبزرنگ ابتدای سال 2023 ادامه‌دار باشد، قابل پیش‌بینی است که قیمت دوج کوین نیز می‌تواند صعودی باشد و سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

جمع‌بندی

Doge برترین میم کوین بازار است و ویژگی‌های جذاب آن باعث شده است تا صرفا از یک میم کوین به ارز دیجیتالی بزرگتر تبدیل شود و در پرداخت‌ها نیز کاربرد پیدا کند. برای علاقه‌مندان به میم کوین و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، خرید دوج کوین می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، تحقیق و بررسی‌های خود را پیرامون حرکات گذشته قیمت Doge داشته باشید و به یاد داشته باشید که میم کوین‌ها در گذشته نشان داده‌اند که نوسانات قیمتی آن‌ها بسیار شدید است و ممکن است این نوسانات قیمتی شدید باری دیگر، گریبانگیر علاقه‌مندان به خرید دوج کوین و شیبا اینو شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد