//
کدخبر: ۳۰۸۳۴۹ //
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:

رشد دو برابری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله در دوران بیماری کرونا / ۴۴درصد کودکان دارای اضطراب بالایی هستند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از رشد دو برابری اضطراب در کودکان 5 و 6 ساله استان در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: 44درصد کودکان استان کرمانشاه دارای اضطراب بالایی هستند.

رشد دو برابری اضطراب کودکان 5 و 6 ساله در دوران بیماری کرونا / 44درصد کودکان دارای اضطراب بالایی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مسعود پایدار معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز روانشناس یکی از فعالیت های سازمان بهزیستی و در راستای ارتقا سلامت روانی کودکان طرح را غربالگری اضطراب دانست و اظهار داشت:این طرح هر ساله بر روی کودکان 5و 6 ساله کرمانشاهی اجرا می شود.

پایدار افزود: غربالگری اضطراب کودکان در سالیان قبل بصورت حضوری انجام می شد ولی این طرح  در سال 99 با توجه به همه گیری ویروس کرونا بصورت مجازی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: در ابتدا سامانه ای بصورت مجازی برای غربالگری اضطراب کودکان راه اندازی شد و پس از انجام آگاه سازی ها، این غربالگری توسط والدین انجام گرفت.

حدود 44 درصد از کودکان غربالگری شده نمره بالایی در زمینه اضطراب داشته اند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با توجه نتایج به دست آمده از طرح غربالگری کودکان 5و 6 ساله استان کرمانشاه در سال 99 گفت:حدود 44 درصد از کودکان غربالگری شده نمره بالایی در زمینه اضطراب داشته اند که این میزان نشان دهنده افزایش حدودا دوبرابری میزان ابتلا به اختلالهای اضطرابی کودکان نسبت به سالهای گذشته می باشد.

افزایش اضطراب ها روایتگر دیگر بیماری های جسمی و نگرانی درباره وقوع رویدادهای خطرناک می باشد

وی عمده اختلال اضطرابی در کودکان در سالهای 97 و 98 را ترس از نوع تنهایی (حدود 70 درصد) عنوان کرد و افزود: در سال 99  افزایش اضطراب ها روایتگر دیگر بیماری های جسمی و نگرانی درباره وقوع رویدادهای خطرناک می باشد.

37  درصد کودکان ترس از تنهایی دارند

دکتر پایدار نتایج آزمودنیهای طرح غربالگری کودکان با تشخیص نشانه های اضطرابی در سال 1399 را 37  درصد ترس از تنهایی ، 24 درصد ترس از رها شدن ، 19 درصد ترس از بیماری جسمی و  20 درصد نگرانی درباره رویدادهای خطرناک اعلام کرد که این افزایش نشان دهنده اضطراب ناشی از همه گیری کرونا در کودکان است.

شنیدن و پیگیری اخبار توسط والدین عامل تشدید اضطراب در کودکان است

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تاکید کرد: بر اساس بررسی ها این میزان اضطراب، در کودکان تک فرزند بیشتر از  کودکان دارای خواهر و برادر است و در این بین شنیدن و پیگیری اخبار توسط والدین عامل تشدید اضطراب در کودکان بوده است.

میزان اضطراب کودکان ساکن در شهر کرمانشاه بیش از کودکان ساکن در سایر شهرستانهای استان است

وی همچنین میزان اضطراب کودکان ساکن در شهر کرمانشاه را بیش از کودکان ساکن در سایر شهرستانهای استان عنوان کرد و اظهار داشت:  بر اساس اعلام گزارش والدین کودکان دارای اضطراب، علائـم بـدنی و جسمی مانند: عرق کردن، حالت تهـوع، درد، بی خوابی، ترس از تاریکی به هنگام خواب، تنگی نفس، عملکرد نامناسب دستگاه گوارش، التهاب و درد معده را تجربه کرده اند ،همچنین میزان ناخن جویدن، انگشت مکیـدن، احساس اضطرار و اجبار و یک حالـت گـوش بـه زنگـی افراطی، در کودکان افزایش پیدا کرده که با قطعیت می توان با توجه به مقایسه نتایج در سالهای قبل آن را به عامل همه گیری کرونا نسبت داد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد