//
کدخبر: ۳۲۵۸۵۹ //

‍ ۱۶۵۸ حادثه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به سازمان آتش نشانی اعلام شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از اعلام ‍۱۶۵۸ حادثه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به این سازمان خبر داد.

‍ ۱۶۵۸ حادثه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به سازمان آتش نشانی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد فرهودی ضمن تبریک هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی به تشریح عملکرد شش ماهه سازمان آتش نشانی کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۵۸ مورد عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در شهر کرمانشاه داشتیم که از این موارد، ۸۹۸ مورد مربوط به آتش‌سوزی و ۷۶۰ مورد مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است.

وی افزود: در مجموع این عملیات‌ها به ۷۴۹ نفر خدمات رسانی شده که از این تعداد ۴۹۳ نفر نجات یافته، ۲۱۷ نفر مجروح و ۳۸ نفر فوت شده اند، یک آتش نشان نیز در طی این حوادث دچار مصدومیت شد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به بالا بودن قیمت وسایل آتش نشانی گفت: با پیگیری انجام شده طی این مدت تعدادی از لباس های ضد حریق، تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات کار در ارتفاع و عمق تهیه و تحویل مامورین عملیات سازمان داده شده است.

ایشان ادامه داد: یکی از مشکلات پیش روی سازمان آتش نشانی کرمانشاه، طرح ممیزی پارکینگ های سرپوشیده و روباز است که با همراهی دادستانی و اتاق اصناف کرمانشاه و پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان پیشگیری، طرحی جامع برای رعایت دستورالعمل های ایمنی این پارکینگ ها مصوب شده است و خواسته ی دیگر ما خطاب به شرکت های بیمه گزار ایمنی منازل مسکونی و اماکن تجاری است که پیش از صدور بیمه نامه های آتش سوزی و حوادث ، نظریه کارشناسان سازمان آتش نشانی را در زمینه رعایت الزامات ایمنی در سطح بنا جویا و در صدور بیمه نامه ملاک قرار دهند.

فرهودی بیان کرد: از معضلات ایمنی شهر کرمانشاه بافت های فرسوده و اماکن و پاساژهای قدیمی است که در بخش بافت های فرسوده لزوم وجود خودروهای عملیاتی متناسب با تردد در مسیرهای صعب العبور قابل پیگیری می باشد و در بخش اماکن و پاساژهای قدیمی نیز با همراهی دادستانی و اتاق اصناف کرمانشاه بازدید های دوره جهت ارائه راهکارهای موثر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از نیازهای ضروری ایمنی استان کرمانشاه احداث مرکز آموزش آتش نشانی است که با احداث و بهره برداری این مرکز، آموزش های ایمنی و آتش نشانی در شهر کرمانشاه می تواند مرکزیت منطقه غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

 فرهودی در پایان با بیان اینکه میانگین رسیدن نیروهای عملیاتی به سر صحنه حادثه حداکثر ۵ دقیقه است اعلام کرد در شهر کرمانشاه ۲۸۰ نفر نیروی آتش نشان در حال فعالیت هستند و نیاز به بکارگیری یک دستگاه خودروی نردبان ۶۲ متری به شدت احساس می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد