//
کدخبر: ۳۴۴۰۸۲ //
مدیر‌عامل سازمان انتقال‌خون استان کرمانشاه:

مرکز انتقال‌خون کرمانشاه در ایام نوروز فعال است/ کاهش مراجعات در نوروز کمبود پلاکت خون در استان را رقم خواهد زد

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان از فعالیت مرکز انتقال خون کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

مرکز انتقال‌خون کرمانشاه در ایام نوروز فعال است/ کاهش مراجعات در نوروز کمبود پلاکت خون در استان را رقم خواهد زد
به گزارش فرتاک نیوز،

اولین نشست خبری مدیر‌عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۴ اسفندماه) برگزار شد.

مریم میرزاده مدیرعامل این سازمان در ابتدای  جلسه اظهار کرد: سازمان انتقال‌خون با شعار اهدا زندگی اهدا حیات و با هدف تامین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی با تمام توان، تلاش می‌کند تا نجات‌بخش زندگی بیماران باشد.

 وی افزود: بنا بر موقعیت‌های مختلف سازمان انتقال‌خون چالش‌های متعددی را تجربه‌ می‌کند که یکی از این چالش‌ها کاهش مراجعات اهدا کنندگان خون است، که شرایط اقتصادی، اجتماعی و بحران کرونا طی چند سال اخیر، باعث کاهش میزان مراجعه‌کنندگان به این سازمان شده است.

 میرزاده تعطیلات نوروز و مسافرت‌های پیش‌رو در این ایام،همچنین حلول ماه مبارک‌ رمضان پس از تعطیلات نوروزی را چالشی در جهت کاهش مراجعه‌کنندگان عنوان کرد و گفت: هرچند مجموعه سازمان انتقال‌خون در تلاشند تا کمبود خون و فرآورده‌های خونی در این ایام ایجاد نشود ولی به دلیل اینکه نگهداری پلاکت خون تنها سه روز جایز است، نگرانیم که در مورد تامین این فرآورده خونی با مشکل مواجه شویم.

مدیر‌عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: سازمان انتقال خون در ایام تعطیلات نوروز به جز روزهای ۵ و ۱۲ فروردین به صورت شیفتی از ساعت ۸ لغایت ۱۹ آماده خونگیری است و مراجعین محترم می‌تواند با در دست داشتن کارت ملی یا کارت معتبر دیگر برای اهدا خون به این سازمان مراجعه نمایند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: این سازمان در ماه مبارک رمضان نیز در سه شیفت کاری از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۳/۳۰ پذیرای مراجعین محترم خواهد بود.

وی اهدا خون در ماه مبارک رمضان را مغایر با روزه‌داری ندانست و خاطر نشان کرد: تمامی روزه‌داران با توجه به شرایطشان می‌توانند بدون باطل شدن روزه خون خود را اهدا نمایند.

میرزاده میزان مشارکت زنان در اهدا خون را پایین عنوان کرد و افزود: شایعات متعددی که در مورد اهداخون بانوان گفته می‌شود صحت ندارد، و از بانوانی که جهت اهدا خون مراجعه می‌کنند تست هموگلوبین انجام می‌گیرد و در این زمینه از کسانی که کم خونی دارند اهدا خون پذیرفته نمی‌شود.

این مسئول اهدا خون در آقایان را هر سه ماه یکبار و چهار بار در سال عنوان کرد و بیان داشت: بانوان نیز هر ۴ ماه یکبار و سه بار در سال می‌توانند خون خود را اهدا نمایند.

وی در پایان از راه‌اندازی مرکز ثابت خونگیری در بیمارستان معتضدی کرمانشاه واقع در میدان فردوسی خبر داد و گفت: به دلیل کاهش مراجعات، این مرکز در ایام نوروز تعطیل است ولی پس از این ایام طبق روال قبل از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ آماده پذیرایی از اهدا کنندگان محترم است.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد