//
کدخبر: ۳۸۷۲۰۷ //
مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛

انتخاب ۵ کارفرمای استانی و یک کارفرمای ملی در جشنواره کارآفرینان و کارفرمایان برتر سال ۱۴۰۱

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از انتخاب مجموعه سیمان‌غرب به عنوان کارفرمای برتر ملی و پنج کارفرمای دیگر استانی در جشنواره کارفرمایان و کارآفرینان برتر سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 انتخاب ۵ کارفرمای استانی و یک کارفرمای ملی در جشنواره کارآفرینان و کارفرمایان برتر سال ۱۴۰۱
به گزارش فرتاک نیوز،

اسکندر کاکایی مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در جشنواره انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر سال ۱۴۰۱ که امروز (۳۰بهمن‌ماه) با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیران و مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد: تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در استان تا پایان آذرماه ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ بیمه شده اصلی و ۷۹ هزار مستمری بگیر را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود:در جشنواره کارآفرینان و کارفرمایان برتر سال ۱۴۰۱ مجموعه سیمان غرب به عنوان کارفرمای برتر ملی و پنج کارفرمای استانی به عنوان کارفرمای برتر انتخاب شدند.
کاکایی معیار انتخاب این افراد را رعایت استاندارد و مسائل ایمنی در محیط کار، ارتقا و توجه به شاخص‌های فرهنگی، عدم محکومیت کارفرما از پرداخت حق بیمه و تلاش در راه نهادینه کردن تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: ۱۵ اسفند‌ماه طی مراسمی از کارفرمایان و کارآفرینان ملی تجلیل خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گوشه‌ دیگری از سخنانش افزود: ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند و ضریب پوشش بیمه‌ای استان نیز ۳۸/۲ است که از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.
وی بیمه را راهی در جهت توانمندسازی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: بیمه باعث افزایش رفاه اجتماعی، استفاده از مزایای بلند مدت و توانمندی افراد در زمینه درمان خواهد شد.

padRBI2dUeFY


کاکایی تصریح کرد: در راستای افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان سال گذشته دولت ۱۰ درصد افزایش را مصوب کرد اما شورای‌عالی کار این میزان را به ۳۸ درصد افزایش داد که در حال حاضر پرداخت ۳۸ درصدی مطالبات بازنشستگان تا اسفندماه ۱۴۰۱ انجام گرفته و مطالبات اسفند نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
این مسئول همچنین تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان تا اسفندماه ۱۴۰۱ را ۱۵۱ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۹۱ نفر افزایش داشته است.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به بیمه ایرانیان داشت و گفت: این بیمه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال را بدون نیاز به اشتغال در سه نرخ ۱۲ ،۱۴ و ۱۸ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد و در سال ۱۴۰۱ بیش ۲۱ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.
کاکایی در پایان میزان بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی استان را ۴۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
گفتنی است؛ در پایان این جشنواره از کار‌آفرینان و کارفرمایان برتر تجلیل شد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد