//
کدخبر: ۴۷۴۳۰۳ //
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

فعالیت ۱۵۰۰ مسجد در استان کرمانشاه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۵۰۰ مسجد در استان خبر داد.

 فعالیت ۱۵۰۰ مسجد در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه امروز( ۱۳ شهریور)برگزار شد.

 حجت‌السلام "محمد میرزایی" اشاره‌ای به رویکرد‌های اصلی این سازمان در استان داشت و اظهار کرد: جبهه‌سازی رسانه‌ای در قالب بنیاد سپهر، توجه به نقش بانوان موفق و معرفی آنان به اقشار مختلف جامعه حتی در سطح بین الملل، توجه به قرارگاه نوجوانی، رسیدگی به هیئات مذهبی و مساجد، توجه به کانون‌های مساجد و.. از جمله اقدامات این سازمان در استان است.

وی در ادامه تعداد هیئات مذهبی استان را ۱۸۰۰ هیئت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۰ هیئت روستایی و ۸۰هیئت مختص بانوان است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همچنین تعداد هیئات مذهبی فعال در شهرستان کرمانشاه را ۸۰۰ هیئت عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۹۰ هیئت،جلسات مذهبی را به صورت هفتگی، ۱۸۰ هیئت جلسات را در مراسمات و مناسبت‌های خاص و مابقی نیز در ایام محرم و صفر برگزار می‌کنند.

 حجت‌الاسلام میرزایی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد مساجد استان را ۱۵۰۰ مسجد شامل؛ ۵۰۰ مسجد اهل سنت و یکهزار مسجد مذهب شیعه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۰ مسجد در شهر کرمانشاه است  و در ۱۰۰ مسجد نیز نماز مغرب و عشا‌ء اقامه می‌شود.

وی علت تعطیلی کامل برخی از مساجد و عدم اقامه نماز ظهر و عصر در مساجد دیگر را فرسودگی ساختمان‌ها و نداشتن امام جماعت عنوان کرد و‌گفت: به دلیل اینکه برخی از امامان جماعات در ادارات و سازمان‌ها فعالیت می‌کنند و هنگام اقامه نماز ظهر و عصر در این ادارات نامز اقامه می‌شود به همین دلیل تعداد امامان جماعت برای حضور در مساجد کم است که در نظر داریم تدابیری برای استفاده از روحانیون جوان بی‌اندیشیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد