//
کدخبر: ۴۵۹۹۷۰ //

بهترین زمان ترید در فارکس برای جفت ارزهای اصلی و سودآور

بهترین زمان ترید در فارکس برای جفت ارزهای اصلی و سودآور
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا شما هم از آن دسته معامله‌گران فارکس هستید که گاهی اوقات از خود می‌پرسند چرا در بعضی ساعات روز معاملات سودآورتر از سایر ساعات هستند؟ یا شاید تجربه کرده‌اید که در برخی روزهای هفته، حجم معاملات روزانه بازار فارکس کمی آرام‌تر یا پرنوسان‌تر از حالت معمول است؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، نگران نباشید! شما تنها نیستید. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای و مبتدی با این پدیده روبه‌رو شده‌اند؛ اما آیا می‌دانید که انتخاب بهترین زمان ترید در فارکس می‌تواند تأثیر بسزایی بر موفقیت یا شکست شما داشته باشد؟

به‌یاد داشته باشید که بهترین زمان ترید به استراتژی معاملاتی، جفت ارزها یا شاخص‌های موردنظر و سبک زندگی شما بستگی دارد‌ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان ترید در فارکس زمان‌هایی است که بیشترین نقدشوندگی و بیشترین نوسانات در بازار وجود دارد. با توجه به این موضوع با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین زمان ورود به بازار فارکس برای برخی از مهم‌ترین جفت ارزها و شاخص‌های اصلی و مهم به‌وقت ایران بپردازیم.

بهترین زمان ترید جفت ارز  EUR/USD

بازار فارکس به‌صورت 24 ساعته و پنج روز در هفته باز است. حتی می‌توانید تقریباً 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته از طریق بازار آخر هفته، جفت ارز یورو/دلار آمریکا را معامله کنید؛ اما محبوب‌ترین زمان برای معامله یورو/دلار آمریکا (یا هر جفت ارز دیگری) زمانی است که بازار در فعال‌ترین حالت خود است؛ یعنی زمانی که بالاترین حجم و تعداد معاملات انجام می‌شود. زمانی که حجم بیشتری وجود داشته باشد، نقدینگی و نوسانات هم افزایش پیدا می‌کند. این عوامل باعث ایجاد حرکات بزرگ‌تر در قیمت یورو/دلار و فرصت‌های معاملاتی بیشتر می‌شوند.

فعال‌ترین زمان معاملات جفت ارز EUR/USD زمانی است که سشن‌های معاملاتی لندن و نیویورک هم‌پوشانی داشته باشند.

طبق تصویر فوق، بازار لندن از 8:00 تا 16:00 به‌وقت GMT در فصل زمستان و 7:00 تا 16:00 به‌وقت GMT در فصل تابستان و بازار نیویورک از 13:00 تا 22:00 به‌وقت GMT در فصل زمستان و 12:00 تا 21:00 به‌وقت GMT در فصل تابستان باز است.

بنابراین، زمان هم‌پوشانی بازارهای لندن و نیویورک به‌صورت زیر است:

در زمستان از 13:00 تا 17:00 به‌وقت GMT و در تابستان از 12:00 تا 16:00 به‌وقت GMT که معادل 16:30 تا 20:30 در زمستان و 15:30 تا 19:30 در تابستان به‌وقت ایران است. درحالی‌که نوسانات با گذشت زمان تغییر می‌کند؛ اما پرنوسان‌ترین ساعات، خیلی تغییر نمی‌کند.

معامله‌گران پراپ فرم می‌توانند از این نوسانات و فرصت‌های معاملاتی به‌نفع خود استفاده کنند. پراپ فرم‌ها یا شرکت‌های پراپ تریدینگ، شرکت‌هایی هستند که به معامله‌گران واجد شرایط سرمایه لازم را برای فعالیت در بازار فارکس می‌دهند و در عوض، در سود حاصل از معاملات سهیم می‌شوند. به‌این‌ترتیب معامله‌گران می‌توانند بدون نیاز به سرمایه اولیه در بازار فارکس فعالیت کنند و از نوسانات بازار در ساعات پرنوسان، مانند زمان هم‌پوشانی بازارهای لندن و نیویورک بهره ببرند.

بهترین زمان ترید برای جفت ارز  USD/JPY

بهترین زمان ترید برای جفت ارز  USD/JPY

بهترین زمان ترید در فارکس برای جفت ارز USD/JPY بین ساعت 12:00 تا 15:00 به‌وقت GMT معادل ساعات 15:30 تا 18:30 به‌وقت ایران است. در طول بخش اعظم این دوره، هر دو بازار لندن و نیویورک باز هستند. اگرچه بازار توکیو در این زمان باز نیست؛ اما این بازه سه ساعته به‌طور معمول بزرگ‌ترین تحرکات قیمتی را در طول روز به‌خود اختصاص می‌دهد. (گاهی اوقات نوسانات برای یک ساعت دیگر، تا ساعت 16:00 به‌وقت GMT یا 19:30 به‌وقت ایران برای یک بازه زمانی چهار ساعته بالا باقی می‌ماند.) این به‌معنای پتانسیل سود بیشتر است. همچنین اسپردها (اختلاف قیمت خرید و فروش) هم در این زمان به‌طور معمول در کمترین حد خود هستند.

اهمیت اخبار در فارکس هم در اینجا پررنگ می‌شود؛ زیرا اعلامیه‌های اقتصادی و اخبار مرتبط با اقتصاد آمریکا و ژاپن، به‌ویژه در این بازه زمانی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نوسانات جفت ارز USD/JPY داشته باشد. معامله‌گران با دنبال‌کردن اخبار لحظه‌ای می‌توانند از فرصت‌های سودآور بهره‌مند شوند.

بهترین زمان ترید برای جفت ارز  GBP/USD

قابل‌توجه‌ترین هم‌پوشانی بین جلسات معاملاتی لندن و نیویورک (از ساعت 12:00 ظهر تا 4:00 پس‌از ظهر به‌وقت گرینویچ) بهترین زمان ترید در فارکس برای جفت ارز GBP/USD است که به‌طور غیررسمی به‌عنوان ساعت معاملات این جفت ارز شناخته می‌شود. در طول این هم‌پوشانی، هر دو ارز GBP و USD حجم معاملات بالاتری را تجربه می‌کنند که منجر به احتمالاً حرکات قیمتی قابل‌توجه‌تری در جفت ارز GBP/USD می‌شود.

با توجه به اینکه زمان GMT در زمستان 3 ساعت و 30 دقیقه و در تابستان 4 ساعت و 30 دقیقه عقب‌تر از ایران است، ساعت معاملات GBP/USD به‌شرح زیر است:

  • زمستان: 15:30 تا 19:30 به‌وقت ایران؛

  • تابستان: 16:30 تا 20:30 به‌وقت ایران.

بهترین زمان معامله جفت ارز AUD/USD

فعالیت‌های بازار برای جفت ارز دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در طول روز معاملاتی با حجم‌های متفاوتی همراه است؛ اما بهترین زمان ترید در فارکس برای این جفت ارز چیست؟

در ساعت 9 بعدازظهر به‌وقت گرینویچ که 22:30 به‌وقت ایران است، سشن سیدنی روز معاملاتی AUD/USD را آغاز می‌کند و به دلیل اینکه سشن کشور مادری استرالیا است، بازار فعالیت قابل‌توجهی را به‌همراه دارد.

سه ساعت پس‌از افتتاح سیدنی یعنی  01:30 بامداد به‌وقت ایران، سشن توکیو آغاز می‌شود که نشان‌دهندۀ شروع روز معاملاتی آسیا و افزایش حجم کلی معاملات است. هم‌پوشانی بین نشست‌های سیدنی و توکیو از ساعت 01:30  تا :30 05 بامداد به‌وقت ایران، معمولاً با افزایش فعالیت معاملاتی همراه است که این افزایش تا سشن لندن هم ادامه پیدا می‌کند.

آغاز نشست نیویورک، به‌ویژه در زمان هم‌پوشانی با نشست لندن بین ساعت 12 ظهر تا 4 بعدازظهر به‌وقت گرینویچ یا 15:30 تا 19:30 به‌وقت ایران معمولاً با حجم معاملات قابل‌توجهی همراه است. این هم‌پوشانی بازار به‌عنوان دوره اوج حجم معاملات برای جفت ارز AUD/USD شناخته می‌شود و با نوسانات قیمت چشم‌گیری همراه است. پس از اوج فعالیت بازار، حجم معاملات به‌تدریج با نزدیک‌شدن به پایان نشست نیویورک کاهش می‌یابد.

بهترین ساعات معاملاتی شاخص‌های سهام

بهترین ساعات معاملاتی شاخص‌های سهام

شاخص‌های بازار سهام مانند S&P 500، داوجونز (Dow Jones)، DAX و Nasdaq هم می‌توانند بر روند بازار فارکس تأثیرگذار باشند. بهترین ساعات معاملاتی این شاخص‌ها در طول روز تجاری در آمریکا یا کشورهایی است که شاخص به بازار سهام آن‌ها مربوط است.

  1. S&P 500، Nasdaq و Dow Jones: به‌طور کلی، حجم معاملات و فعالیت بازار در زمان‌های زیر در بالاترین سطح خود قرار دارد:

  • ساعت کاری بازار آمریکا (13:30 تا 20:00 GMT یا 16:30 تا 23:00 به‌وقت ایران)؛

  • هم‌زمانی بازارهای آمریکا و لندن که پیش‌تر در مورد آن‌ صحبت شد؛

  • آغاز هفته‌های معاملاتی؛

  • اطراف زمان انتشار گزارش‌های درآمد شرکت‌ها و داده‌های مهم اقتصادی.

  1. FTSE 100: ساعات معاملاتی FTSE 100 از ساعات باز و بسته‌شدن بورس لندن گرفته شده است. این شاخص مطابق با ساعات باز و بسته‌شدن بورس لندن (LSE) یعنی از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعدازظهر به‌وقت انگلستان (GMT) یا 10:30 تا 18:00 به‌وقت ایران از دوشنبه تا جمعه باز است.

  2. DAX: شاخص دکس (DAX) یکی از شاخص‌های محبوب جهان است و می‌توانید از طریق Germany 30 که قیمت این شاخص را دنبال می‌کند، به سهام تشکیل‌دهندۀ آن دسترسی پیدا کنید. DAX از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعدازظهر به‌وقت انگلستان یا 10:30 تا 18:00 به‌وقت ایران، از دوشنبه تا جمعه باز است. توجه داشته باشید که این ساعات ممکن است با تغییر ساعت تابستانی در انگلستان و آلمان تغییر کند.

سخن پایانی

بهترین زمان برای ترید در فارکس بستگی به شرایط و اهداف شخصی شما دارد؛ اما با توجه به حجم بالای معاملات و نوسانات قیمت در ساعات اوج فعالیت بازار، ترید در این ساعات می‌تواند فرصت‌های سودآوری بیشتری را فراهم کند. از طرفی، ترید در ساعات کم‌نوسان هم می‌تواند برای معامله‌گران محتاط و کسانی که ریسک کمتری را ترجیح می‌دهند، مناسب باشد. مهم است که پیش‌از ورود به بازار، استراتژی ترید، سطح ریسک و زمان‌بندی مناسب خود را مشخص کنید. با کسب تجربه و تحلیل دقیق بازار می‌توانید بهترین زمان ترید را برای خود پیدا کنید و از فرصت‌های موجود در بازار فارکس بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد