//
کدخبر: ۴۷۳۷۲۵ //
مدیر‌عامل آب منطقه‌‌ای استان کرمانشاه:

۴۵ درصد ظرفیت سدهای استان خالی است/ عدم استفاده پساب در صنایع شرق استان با افزایش نرخ آب‌‌بها همراه می‌شود

مدیر‌عامل آب منطقه‌‌ای استان کرمانشاه گفت: ۴۵ درصد ظرفیت سدهای استان خالی است و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داریم.

 ۴۵ درصد ظرفیت سدهای استان خالی است/ عدم استفاده پساب در صنایع شرق استان با افزایش نرخ آب‌‌بها همراه می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(نهم شهریور) برگزار شد.

 "رسول فرهادی" ظرفیت سدهای استان را یک‌ میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر‌مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۶۱۰ میلیون‌متر مکعب حدود ۴۵ درصد خالی و ۷۳۵ میلیون متر مکعب حدود ۵۵ درصد پر است که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.

وی در ادامه به تدوین برنامه سازگاری کم‌آبی  اشاره کرد و افزود:بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده مقرر شد امسال دستگاه‌های متولی آب شرب، بخش صنعت، کشاورزی، فضای سبز، شهرداری‌ها و شرکت‌های آب منطقه‌ای ۱۲۰ میلیون‌متر مکعب آب صرفه‌جویی کنند که در عملکرد دستگاه‌های استان ۱۳۸ میلیون‌مترمکعب آب صرفه‌جویی شد و در این میان سهم شرکت آب منطقه‌ای استان در این طرح ۷۸ میلیون متر‌مکعب بود که ۴۰ میلیون مترمکعب آن در حوزه چاه‌‌ها انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش به  توقیف ۷۰ دستگاه حفاری غیر‌مجاز، در سال  ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده و ۴۰۰ حلقه چاه نیز مسدود شده است.

 فرهادی تصریح کرد:در راستای طرح احیا و تعادل‌بخشی نیز امسال  از محل انسداد  چاه‌های غیر‌مجاز ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب به نفع آبخوان‌ها صرفه‌جویی شد که معادل حجم صرفه‌جویی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان، طی یکسال ۹۳ تا یک‌میلیون متر‌مکعب آب در شهر کرمانشاه مصرف می‌شود که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون‌ متر‌مکعب آن از سد گاوشان تامین می‌شود و از طریق تصفیه‌خانه غدیر به شهر کرمانشاه می‌رسد.

وی اشاره‌ای هم به پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه‌خانه غدیر داشت و گفت: در حال حاضر این تصفیه‌خانه بصورت اضطراری وارد مدار بهره‌برداری شده است و بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر‌مکعب آب به مجموعه آب و فاضلاب استان تحویل می‌دهد.

فرهادی اضافه کرد:در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز تکمیل این تصفیه‌خانه خریداری شده که با کاهش میزان‌ مصرف آب، این تجهیزات نصب و تا پایان آذر‌ماه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

 این مسئول با تاکید بر اینکه انتقال پساب  به صنایع شرق استان باید تا سال ۱۴۰۴ نهایی شود گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته ۲۲ میلیون متر‌مکعب از پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه برای استفاده صنایع در نظر گرفته شده است که با صرف اعتبار یکهزار میلیارد تومان از سوی صنایع باید این پساب  انتقال داده شود که در صورت عدم کاهش مصرف و انتقال پساب، میزان مبالغ استفاده آب مصرفی در این صنایع افزایش خواهد داشت.

فرهادی اشاره‌ای‌هم به سند الگوی کشت داشت و گفت: سال گذشته ۵۶۰ کنتور هوشمند در استان نصب شده است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد