//
کدخبر: ۴۷۴۶۶۲ //

هریس یا ترامپ؛ پوتین کدام‌یک را ترجیح می‌دهد؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد از هریس یا ترامپ حمایت کند، پاسخ جالبی داد.

 هریس یا ترامپ؛ پوتین کدام‌یک را ترجیح می‌دهد؟

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه طی یک سخنرانی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از کامالا هریس حمایت خواهد کرد.

 پوتین طی یک سخنرانی، طرز خندیدن کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به سخره گرفت و گفت که مسکو به دلیل خنده‌های خانم هریس از او حمایت می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در اظهاراتی تمسخر آمیز، خنده‌های «مسری» کاملا هریس را دلیلی برای ترجیح او بر دونالد ترامپ عنوان کرد، گفت: روسیه می‌خواهد کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود.

پوتین در یک مجمع اقتصادی در شرق دور روسیه در پاسخ به این سوال که اکنون انتخابات را چگونه می بیند، گفت که این انتخاب مردم آمریکاست. اما او سپس افزود که همانطور که بایدن به حامیانش توصیه کرده بود از هریس حمایت کنند، «ما همین کار را خواهیم کرد، از او حمایت خواهیم کرد».

پوتین و مجری جلسه هر دو در حین بیان این سخنان لبخند می زدند که تشویق حضار را برانگیخت.

پوتین در توضیح دیدگاه خود نسبت به هریس گفت: او چنان رسا و مسری می‌خندد که به این معنی است که همه چیز با او خوب است.

وی افزود که شاید این بدان معنا باشد که او از تحریم های بیشتر علیه روسیه خودداری می کند. در مقابل، پوتین گفت که ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، بیش از هر کسی در کاخ سفید قبل از او تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است.

رهبر کرملین در پایان گفت: در نهایت، انتخاب با مردم آمریکاست و ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت.

اظهارات پوتین یک روز پس از آن بیان شد که وزارت دادگستری آمریکا دو مدیر رسانه های روس را به طرح ادعایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نوامبر آمریکا با متهم کرد.

قبل از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، پوتین در اوایل سال جاری - در اظهارنظر دیگری که به‌طور گسترده‌ای دیده می‌شود که به نظر نمی‌رسد - گفته بود که بایدن را بر ترامپ ترجیح می‌دهد زیرا او یک سیاستمدار «قدیمی» قابل پیش‌بینی‌تر بود.

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند مسکو در واقع می‌خواهد ترامپ پیروز شود، زیرا او کمتر متعهد به حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

اطلاعات آمریکا مشخص کرده است که روسیه برای تقویت کمپین ترامپ علیه هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ یک کمپین اطلاعات نادرست راه اندازی کرده و به دنبال تضعیف عملکرد کلینتون بوده است. کرملین بارها مداخله در انتخابات ایالات متحده را رد کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد