//
کدخبر: ۳۲۹۷۴۵ //

کلاهبردار اینترنتی به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی وب سایت جعلی فروشگاه اینترنتی اقدام به کلاهبرداری ۷۰ میلیارد ریالی از مردم کرده بود، خبر داد.

کلاهبردار اینترنتی به دام پلیس افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ علی قهرمان‌طالع روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی گزارش واصله از سازمان صمت استان مبنی بر فعالیت غیرقانونی فروشگاه اینترنتی که اقدام به فروش تجهیزات رایانه‌ای و عدم ارسال کالا به خریداران پس از اخذ وجه می کرد، به دلیل حساسیت موضوع و کثرت شکات رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی ماموران مشخص شد که دارنده این سایت جعلی ساکن یکی از روستاهای شهرستان اردبیل متواری بوده و از سوی پلیس فتا سایر استان ها نیز تحت تقیب است.

وی بیان کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی متهم طی عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع آوری شده به پلیس فتا انتقال داده شد.

او با اشاره به اعتراف متهم دستگیر شده اضافه کرد: این فرد مجرم اعتراف کرد که از اوایل بهمن ماه سال گذشته جهت کسب درآمد و منافع مالی سایت جعلی را راه‌اندازی کرده و پس از تبلیغ گسترده در فضای مجازی و جلب اعتماد مشتریان اقدام به فروش گوشی هوشمند در مدل‌های مختلف  می کردم.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: متهم برای کسب اعتماد بیشتر مشتریان حتی برخی از کالاهای سفارشی آنها را تامین و ارسال می کرده است.

سرهنگ قهرمان طالع با بیان اینکه متهم تاکنون به ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از مشتریان و مردم با این شیوه و روش اعتراف کرده است، گفت: این مجرم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

وی افزود: هموطنان در صورت خرید اینترنتی از وب سایت ها ضمن توجه به اصالت آنها در صورت هرگونه تاخیر یا مشکل در روند دریافت کالا بلافاصله با واحد پشتیبانی سایت و یا در صورت نیاز به پلیس فتا اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته وی،  لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، بیان کرد: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: شماره تلفن های ۲۱۸۲۵۷۶۵، ۲۱۸۲۵۷۶۶، ۲۱۸۲۵۷۶۸ و ۲۱۸۲۵۷۴۵ از دیگر راه‌های ارتباطی با پلیس فتا استان اردبیل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد