//
کدخبر: ۴۱۳۱۴۲ //

۱۰ نکته مفید برای خوش فرم شدن بدن بانوان

در این مقاله قصد داریم توصیه هایی را از زبان خانم دکتر داون کادوالادر (Dr.Dawn Cadwallader) مشاور ورزشی و تغذیه، مدل بیکینی و سخنران انگیزشی بازگو کنیم. این ۱۰ نکته می تواند انگیزه و تلاش شما را برای خوش فرم شدن بدن دو چندان کند. با ما همراه باشید.

۱۰ نکته مفید برای خوش فرم شدن بدن بانوان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر داون می گوید: پس از موفقیت در رقابت های بهترین مدل زنان، شخصی از من پرسید که چه احساسی دارم که در این سن توانسته ام در این نوع از مسابقات برنده شوم. تازه متوجه شدم که من اکنون در سن ۴۳ سالگی در بهترین فرم بدنی ام قرار دارم. به این نکته پی بردم که هیچ گاه تا این حد بدنم متناسب، خوش فرم و زیبا نبوده است.

در این جا میخواهم راز موفقیت خوش فرم شدن بدن خود را به شما نیز بگویم.

۱- هدف خود را تنظیم کنید

برای خوش فرم شدن بدن چه کنیم؟ قدم اول تعیین هدف شماست. با هدف گذاری، برنامه های تناسب اندام شما واقعی تر و انگیزه تان بیشتر میشود. شاید هدف شما پیروزی در مسابقات انتخابی، ماراتن، المپیک و یا چرا راه دوری برویم؟ شاید فقط بخواهید بدنی بدون چربی های اضافی بسازید. در این صورت تاریخی را برای شروع انتخاب کنید و آن را به عنوان هدف کوتاه مدت و یا بلند مدت خود انتخاب کنید.

هدف خود به عنوان مثال “خوش فرم شدن بدنم” را بنویسید. قدم هایی را که برای رسیدن به آن باید طی کنید، را نیز بنویسید و شروع کنید.

۲- تصمیم بگیرید" چرا؟"

راه بهتری برای رسیدن به هدفم به جز پرسیدن این کلمه از خود سراغ ندارم. “چرا؟” آیا می خواهید سلامت شوید؟ لاغر شوید؟ عضله بسازید؟ قوی تر شوید؟ چاق تر شوید؟ هر دلیلی که برای آن دارید اطمینان حاصل کنید که ابتدا می خواهید برای خودتان انجام دهید نه برای دیگران. دلایلی برای همه آن زحماتی که می کشید تا بدنی زیبا و خوش فرم داشته باشید، بنویسید و کنار هدف خود قرار دهید. این کار، عرق ریختن و گذشتن از بسیاری از چیزها را برای شما آسانتر میسازد.

۳- از پشتیبانی دیگران استفاده کنید

اشتباهی که من هنگام آماده کردن خود برای شرکت در مسابقات انجام دادم این بود: نمی خواستم کسی بفهمد که چه میکنم. شاید علتش آن بود که می ترسیدم اگر نتوانم به آنچه میخواهم برسم، مورد تمسخر دیگران قرار بگیرم. در ابتدا به کسی چیزی نگفتم. چون در رسیدن به هدفم شک داشتم. همانطور که زمان پیش می رفت تصمیم گرفتم به دوستان نزدیک و خانواده ام بگویم. با این کار میخواستم مورد حمایت آنها قرار بگیرم  و جوابگو باشم.

اگر خانواده و افراد نزدیک بتوانند شما را حمایت کنند، دلیلی برای ماندن در مسیر هدف خود خواهید داشت. چنانچه بین راه کم آورید و یا دلسرد شوید، این افراد می توانند انگیزه هایتان را بالا برده دلیل شروع کردن برنامه ها و هدف هایتان را به شما یادآوری کنند.

۴- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

برای رسیدن به خوش فرم ترین ورژن خود باید زمان بگذارید و تا حدودی هم هزینه کنید. همه اینها بستگی به این دارد که هدف شما چیست. شاید لازم باشد تا صبح ها زود بلند شوید و بدوید. یا عضو باشگاه شوید. یا وسایل ورزشی تهیه کنید و در خانه تمرین کنید. چند دست لباس ورزشی آماده کنید و …

فقط به خاطر داشته باشید که شما با ارزش هستید. به همین دلیل تصمیم گرفته اید تا روی خودتان سرمایه گذاری کنید، برای خود زمان بگذارید و هزینه کنید تا به هدف خود برسید.

۵- از لحاظ ذهنی آماده شوید

خود را از لحاظ ذهنی آماده کردن و سرمایه گذاری کردن در زمان، پول خرج کردن و تمام زحماتی که برای رسیدن به هدف خود میکشید، مهمترین قدم برای رسیدن به مقصد است. به این نتیجه رسیده ام که روزانه با گذاشتن زمان، انجام مدیتیشن و تصویر سازی کردن خودم در جایگاه هدف، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

گوش دادن به موزیک های انگیزشی، خواندن کتابهای الهام بخش و صحبت با افراد با تجربه در این زمینه و … همگی می تواند به مسیر ذهنی شما برای رسیدن به هدف تان کمک کند. می تواند نتایج شگرفی بر تقویت انگیزه شما داشته باشد و شانس موفقیت تان را افزایش دهد.

۶- کاری را که دوست دارید انجام دهید

برای فردی مانند من که از کودکی به هیچ ورزشی علاقه نداشته است، خوش فرم شدن بدن و تناسب اندام، به نظر کاری غیر ممکن می رسید. چیزهای زیادی را امتحان کردم تا بالاخره بفهمم به چه نوع تمریناتی علاقه دارم و از چه ورزش هایی لذت می برم.

کار کردن با مربیان ورزشی دلسوز و باتجربه، امتحان کردن انواع ورزش ها در باشگاه و خانه و حتی شروع ورزش هایی که به ذهن خودم هم خطور نمی کرد روزی بتوانم از انجام آنها لذت ببرم و … همگی باعث شدند تا رسیدن به تناسب اندام در من آسانتر و لذت بخش تر شود.

۷- ناامید نشوید

خوش فرم شدن بدن هم مانند سایر هدف ها، یک شبه اتفاق نمی افتد و فراز و نشیب های خود را دارد. بهترین روش برای من استخدام یک مربی باتجربه بود. این کار به من کمک کرد تا بتوانم از نتیجه تمریناتم فیدبک بگیرم. نقاط ضعف و قوتم را از دید یک حرفه ای بشناسم. گرفتن فیدبک های بی غرض و توصیه های سازنده از سمت اطرفیان می تواند از دلسردی و ایجاد شک نسبت به خود جلوگیری کند.

۸- پیشرفت خود را دنبال کنید

یادداشت غذاهای سالم و مفید که به چربی سوزی و تناسب اندام شما کمک می کند، عکس گرفتن از خود در مواقعی که وزن از دست می دهید (یا اضافه می کنید.)، به طور منظم وزن خود را چک کردن و … می تواند به سرعتِ فرم گرفتن و زیبایی اندام شما کمک کند. توصیه نمی کنم بیش از یک بار در هفته وزن کشی کنید.

تمرکز بیش از حد روی وزنه باعث میشود تا با اضافه و یا کم کردن چند گرم فکرتان مشغول شود. چرا که گاهی افزایش وزن می تواند ناشی از عضله سازی بوده یا موقتی باشد : مانند ماندن آب در بدن.

وزن کشی وسواسی باعث میشود جلوی پیشرفت شما و قوی شدن عضلات تان گرفته شود.

۹- برای موفقیت هایتان به خود پاداش دهید

وقتی برای رسیدن به موفقیت های کوچک به خود پاداش می دهید، پس شما یک مدیر موفق هستید. این پاداش می تواند در قالب خوردن غذای مورد علاقه شما باشد که مدتی است آن را فدای کاهش یا اضافه وزن خود کرده اید. می تواند خرید لباس یا لوازم آرایش مورد علاقه شما باشد. یک جلسه ماساژ درمانی یا یک روز تعطیل کردن کار (مرخصی گرفتن از شرکت) و …. باشد.

۱۰- مسئولیت خود را بر عهده بگیرید

خرید موارد مورد نیاز برای تهیه غذا، غذا درست کردن برای خود یا دیگر اعضای خانواده، نظافت منزل، کار کردن بیرون از خانه و در عین حال زمانی را به تمرینات ورزشی اختصاص دادن، همگی می تواند باعث خستگی و به چالش کشیدن شما شود. فقط به خاطر داشته باشید این زندگی و مسیر شماست و این شما هستید که در قبال خود و زندگی تان مسئول هستید. نمی توان از خانواده و اطرفیان انتظار داشت تا بدانند چقدر زمان و تعهد نسبت به برنامه های خود دارید.

اگر از سمت آنها تشویق و حمایت میشوید، عالی است. سپاسگزار باشید. در غیر این صورت از آنها خشمگین نشوید. تا آنها نیز هم مسیر با شما قرار نگیرند و با برنامه های شما هم جهت نشوند، قادر به درک روش های شما نخواهند بود.

سخن آخر

مراحلی را که برای خوش فرم شدن بدن خود طی خواهید کرد چالش برانگیز بوده ساده نیستند. اما اگر تصمیم خود را گرفته اید تا علی رغم تلاش ها و فراز و نشیب هایش، آن را برای خود لذت بخش کنید، مسیر برایتان آسانتر و هموارتر خواهد شد.

هنگامی که به انتهای مسیر می رسید، نگاهی به راهی که طی کرده اید می اندازید و به خود افتخار می کنید. زیرا که این راه به هیچ وجه آسان نبود. و باور می کنید که همواره می توانید قوی تر، سالم تر و موفق تر از پیش باشید. هر چند مبارزات، اهداف و برنامه های ما در زندگی تمام شدنی نیست اما با هر قدم پیروزمندانه به شناخت خود و آفریدگار قدرتمند مان بیشتر پی خواهیم برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد