//
کدخبر: ۴۴۴۳۳۸ //

جادوی سیاه «ویکتور و رالف» در هفته مد فاخر پاریس

ویکتور هورستینگ و رالف اسنوئرن، دو طراح هلندی در پشت نام «ویکتور و رالف»، برای نمایش لباس‌های بهار/تابستان، ترکیبی کاملا مشکی از لباس‌های مجلسی و لباس‌هایی لایه‌لایه را به صحنه آوردند که به‌نظر می‌رسید قبل از رفتن روی سکوی نمایش با قیچی پاره‌پاره شده‌اند. این کاری است که این دو طراح در آن مهارت دارند: «پوشیدن هنری» بدون نظر گرفتن الگو‌های متعارف در دنیای مد.

جادوی سیاه «ویکتور و رالف» در هفته مد فاخر پاریس
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای نمایش، نورافکن‌های بسیار پرنوری روشن شدند و همهمه تماشاگران را به سکوتی بهت‌زده تبدیل کردند.

ashadedviewonfashion.com-viktor-rolf-hc-ss24-look-12

اولین مدل با پیراهنی بیرون آمد که دامنی کامل با کتی ساتن و حجیم پوشیده‌شده بود و یقه رو به بالای لباسش صورتش را قاب گرفته بود. به‌نظر می‌رسید طرح‌هایی که دنبال آن می‌آیند همان طرح اولیه‌اند، اما با تکه‌هایی بریده‌شده برای نشان دادن پاها و بخشی از بازو یا آستر عاجی‌رنگ لباس.

ظاهرهای دیگر نیز به‌طور مشابه به شکل‌های کاملا جدید بازآرایی شده بودند. از آن جمله، یک لباس بود که به دو طرفش تکه‌های بریده‌شده دوخته شده بود و لباس دیگری بود که تقریبا از وسط بریده شده بود و یک شانه مدل را عریان کرده بود.

tumblr_5fc046558cfeb51ca54a6ab482b84e8e_87830151_1280

پس از پایان نمایش، هورستینگ در پشت صحنه گفت: «این نمایش در مورد عشق ما به مد و همچنین هتک حرمت مد است که با هر دو آن‌ها زندگی می‌کنیم.»

29c1

اسنوئرن توضیح داد که چرا در کل مجموعه از رنگ سیاه استفاده کرده‌اند: «می‌خواستیم روی الگوها و ظاهر کلی تمرکز کنیم و رنگ سیاه همه‌چیز را انتزاعی‌تر می‌کند.»

tumblr_7223b9a079422b7f0ed95cf2c19a0999_d0fa9cb4_1280

VIKTOR_ROLF_HC_SS24_LOOK+19

این نخستین بار نیست که این خانه مد هلندی مجموعه‌ای متفاوت عرضه کرده است. نگاهی به مجموعه‌های قبلی ویکتور و رالف نشان می‌دهد که آن‌ها به طراحی‌های خارج از عرف علاقه‌ دارند.

حال و هوای جادویی سال گذشته و پیراهن‌های وارونه و معلق آن سال را هنوز می‌شد در فضا احساس کرد. نمایش بهار و تابستان ۲۰۲۳ با حضور مدل‌هایی آغاز شد که پیراهن‌های شب کلاسیک با یقه دکولته و دامن چین‌دار پفی در رنگ‌های ملایم پوشیده بودند. پس از چند دقیقه، این نمایش به صحنه خلاقیت متفاوتی تبدیل شد.

viktor--rolf-haute-couture-spring-2023-paris-fashion-week-11

یکی از مدل‌های نمایش مجموعه «ویکتور و رالف» در هفته مد فاخر پاریس ۲۰۲۳

در این طراحی‌های متفاوت، مدل‌ها در حالی روی صحنه حاضر شدند که لباس‌ها نه به تن آن‌ها، که به گونه‌ای به آن‌ها وصل شده بودند؛ مدل‌ها یک دست لباس‌زیر به تن داشتند و لباس مجلسی را به شیوه‌ای غیرمتعارف با خود حمل می‌کردند.

واکنش علاقه‌مندان مد در فضای مجازی را می‌شد در یک جمله خلاصه کرد: «این را کجا می‌پوشند؟»

elsa-hosk-la-passion-de-dodin-bouffant-red-carpet-at-cannes-film-festival-05-24-2023-15

السا هاسک در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۳ با لباسی از مجموعه سال گذشته ویکتور و رالف حاضر شد.

السا هاسک در جشنواره فیلم کن به این سوال پاسخ داد. این مدل سوئدی‌تبار روی فرش قرمز هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن لباسی از همین مجموعه به تن داشت.

نمایش‌های مد لباس بهار/تابستان پاریس روز پنجشنبه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در پاریس به پایان رسید. برندهای معروفی مانند شانل و دیگر برندهای متعلق به ال‌وام‌هاش (LVMH)، کریستین دیور، فندی، و همچنین ایمان آیسی، راهول میشرا، و استفان رولان نیز مجموعه‌های جدیدشان را به نمایش گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد