//
کدخبر: ۴۴۷۷۸۰ //

رگ های عنکبوتی صورت: راهکارهای خانگی برای رهایی از آنها

تلانژکتازی که به عنوان رگ های عنکبوتی نیز شناخته می‌شوند، سیاهرگ‌های پهنی هستند که از پوست عبور می‌کنند. آنها روی پوست، غشاهای مخاطی و هر جای بدن از جمله صورت قابل مشاهده هستند. اگرچه رگ‌های عنکبوتی معمولاً بی‌ضرر هستند، اما برخی از افراد مایلند از شر آنها خلاص شوند.

رگ های عنکبوتی صورت: راهکارهای خانگی برای رهایی از آنها
به گزارش فرتاک نیوز،

تلانژکتازی یا سیاهرگ های عنکبوتی می توانند روی صورت و سایر قسمت های بدن ظاهر شوند. آنها از دریچه های ورید ضعیفی به وجود می آیند که به طور معمول به خون اجازه عبور از وریدها را می دهند. توسط وریدهای متورم ایجاد می شوند که در نتیجه دریچه های آسیب دیده را ایجاد می کنند.

 رگ های عنکبوتی و درمان های خانگی 

تلانژکتازی یا رگ های عنکبوتی به طور کلی، قرمز، آبی یا بنفش به نظر می رسد. هیچ بررسی یا آزمایش رادیولوژیکی برای تشخیص آن در دسترس نیست. با این حال، مشاوره با یک متخصص پوست می تواند کمک کننده باشد زیرا این یک وضعیت بالینی است.

این رگ ها یک نگرانی زیبایی برای برخی افراد می باشند. با این که ممکن است حذف کامل در خانه امکان پذیر نباشد، اما چندین راهکار است که به کاهش ظاهر شدن آنها کمک می کند.

روغن فندق

فندق به دلیل خواص قابض خود شناخته شده است که به سفت شدن و تقویت رگ های خونی کمک می کند. با استفاده از یک توپ پنبه ای روغن فندق روی نواحی آسیب دیده مالیده شود که به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با این بیماری کمک می کند.

ژل آلوئه ورا

خواص ضد التهابی آلوئه ورا برای رگ های عنکبوتی صورت تسکین دهنده باشد. ژل خالص آلوئه ورا را روی نواحی آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که ژل خالص است و حاوی مواد افزودنی است که پوست را تحریک می کند.

ماساژ ملایم 

ماساژ دادن نواحی آسیب دیده با حرکات آرام و دایره ای گردش خون را بهبود می بخشد و ظاهر آن را کاهش می دهد. برای جلوگیری از اصطکاک بیش از حد روی پوست از مرطوب کننده یا روغن صورت استفاده کنید.

اجتناب از دوش آب گرم و بخار

 آب داغ، رگ های خونی را گشاد می کند. برای جلوگیری از تشدید رگ های عنکبوتی صورت، از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید و از قرار دادن صورت در معرض گرمای بیش از حد مانند بخار خودداری کنید.

تغییرات رژیم غذایی

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، مرکبات و سبزیجات برگ دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنتی اکسیدان ها به حمایت از سلامت کلی پوست و کاهش التهاب کمک می کنند.

معمولاً درمان‌های متعددی برای درمان این بیماری بر اساس تشخیص و شرایط مورد نیاز است. از طریق لیزر درمانی عروقی قابل درمان است. لیزر درمانی عروقی یک درمان غیرتهاجمی است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، که به طور خاص برای درمان سیاهرگ های عنکبوتی روی صورت طراحی شده است.

ویتامین K 

ویتامین K به تقویت رگ های خونی کمک می کند و ظاهر شدن رگ های عنکبوتی را کاهش می دهد. استفاده از کرم یا سرم حاوی ویتامین K در نواحی آسیب دیده مفید می باشد.

اجتناب از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ظاهر رگ های عنکبوتی را بدتر کند. بنابراین، برای محافظت از صورت خود در برابر اشعه های مضر UV از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF بالا استفاده کنید. پوشیدن کلاه لبه پهن نیز محافظت بیشتری را ایجاد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد