//
کدخبر: ۴۵۷۲۱۶ //

تیپ ناخن چیست؟

یکی از روش‌های کم دردسر و سریع کاشت ناخن استفاده از تیپ است. تیپ‌ها، قطعات کوچک مصنوعی هستند که برای قد دادن ناخن‌ها در کاشت استفاده می‌شوند. کاشت ناخن با تیپ باید با مهارت بالا انجام شود که نتایج نهایی جذابیت داشته باشد و علاوه‌بر آن، استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه به‌خوبی حفظ شود. در این مقاله در مورد انواع تیپ و نحوه کاشت ناخن با تیپ، معایب، مزایا و حتی تفاوت تیپ با ناخن مصنوعی صحبت خواهیم داد تا زیبایی را برای ناخن‌های‌تان با کاشت صحیح فراهم سازید.

تیپ ناخن چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از روش‌های کم دردسر و سریع کاشت ناخن استفاده از تیپ است. تیپ‌ها، قطعات کوچک مصنوعی هستند که برای قد دادن ناخن‌ها در کاشت استفاده می‌شوند. کاشت ناخن با تیپ باید با مهارت بالا انجام شود که نتایج نهایی جذابیت داشته باشد و علاوه‌بر آن، استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه به‌خوبی حفظ شود. در این مقاله در مورد انواع تیپ و نحوه کاشت ناخن با تیپ، معایب، مزایا و حتی تفاوت تیپ با ناخن مصنوعی صحبت خواهیم داد تا زیبایی را برای ناخن‌های‌تان با کاشت صحیح فراهم سازید. 

 

تیپ ناخن چیست؟ روش سریع کاشت با ظرافت بی‌نظیر

تیپ ناخن یکی از تکنیک‌های به‌روز برای کاشت ناخن است. این محصول جنس پلاستیکی دارد و به‌عنوان پایه کاشت، لبه‌ صدف ناخن چسبانده می‌شود و سپس مواد کاشت، روی این قالب‌ها قرار می‌گیرد. این روش نه‌تنها امکان کاشت ناخن بلند‌تر را فراهم می‌کند، بلکه باعث استحکام بیشتر ناخن نیز می‌شود. در کاشت ناخن با تیپ ناخن‌ها، به‌طور‌کاملا محکم تثبیت می‌شوند که باعث نتیجه‌ نهایی بسیار زیبا و بادوام‌ خواهد شد. روی تیپ‌ها کاشت، لمینت و کاور انجام می‌شود؛ شما می‌توانید قیمت لمینت ناخن به‌صرفه و طبیعی است. 

انواع تیپ ناخن؛ تنوع در جنس و سایز 

تیپ‌های ناخن با جنس‌ها و سایز‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که عبارت‌اند از: 

  • تیپ ناخن شیشه‌ای

  • تیپ مدل ناخن بادامی

  • تیپ ناخن ژله‌ای 

  • تیپ مدل ناخن ژورنالی 

  • تیپ ناخن فرنچ

  • تیپ آکواریومی 

  • تیپ‌های کریستالی 

  • تیپ ناخن پا 

این تیپ‌ها در سایز‌های مختلفی از شماره 1 (بزرگ‌ترین سایز) تا شماره 10 (کوچک‌ترین سایز) تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که قیمت تیپ ناخن با ‌توجه‌به جنس متغیر است. 

معرفی ابزار مورد‌نیاز تیپ‌گذاری ناخن‌ها

برای تیپ‌گذاری در منزل یا سالن‌های آرایشی از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ که عبارت‌اند از: 

  • سایز مناسب تیپ 

  • ژل یا چسب ناخن 

  • ناخن‌گیر، نیپر و کاتر 

  • بافر، سوهان کاغذی یا برقی 

  • محلول ضد‌قارچ 

فرد ناخن‌کار با روش و تخصص خود مراحل تیپ‌گذاری را با استفاده از ابزارها انجام می‌دهد که مهارت آن تاثیر بسزایی در زیبایی و مرتبی کاشت دارد. پس از تیپ‌گذاری شما می‌توانید از انواع خدمات ناخن از جمله ژلیش و کاور بهره‌مند شوید. البته قیمت خدمات ناخن با‌توجه به نوع متریال انتخابی و هم‌چنین مدل طراحی و لاک شام متفاوت خواهد بود.

نحوه تیپ‌گذاری ناخن‌ها چگونه است؟  

زیبایی در نحوه تیپ‌گذاری به مهارت ناخن‌کار بستگی دارد. در ابتدا سایز همه تیپ‌ها را تست می‌شود. در این مرحله ناخن‌ها زیرسازی می‌شوند و سطح ناخن‌ها را بافر می‌کشند. در مرحله بعدی از مایع کلینرز و پد بدون پرز برای پاکسازی ناخن‌ها استفاده می‌شود و یک لایه ضد‌قارچ به ناخن‌ها زده تا از ابتلا به عفونت جلوگیری شود. 

سپس ناخن‌کار تیپ را روی انگشتان قرار می‌دهد و با کوتاه کردنشان و فرم دادنشان با سوهان، آن ها را به اندازه مطلوب می‌رساند. در نهایت از ضد‌قارچ و پرایمر برای آماده‌سازی مواد‌گذاری با پودر یا ژل استفاده می‌شود.

تیپ ناخن دست

دلایل نچسبیدن تیپ چیست؟ 

نچسبیدن تیپ‌ها چندین علت دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • روغن و مواد چربی 

  • رطوبت 

  • استفاده از محصولات نامناسب 

اگر با مشکل نچسبیدن تیپ‌ها به ناخن مواجه هستید، علاو‌بر علت‌های ذکر شده اندازه نامناسب تیپ نیز می‌تواند یکی از دلایل این مشکل باشد. 

مزایای تیپ ناخن چیست؟ 

تیپ‌ها راهی برای مقاوم‌سازی ناخن‌ها در کاشت هستند. این فرایند با افزایش استحکام آن‌ها، از خطرات و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و دیگر ناخن‌ها نمی‌شکند. یکی دیگر از مزایای تیپ ناخن، افزایش قد ناخن‌ها به‌شکل مرتب و زیباست. البته این موضوع به مهارت فرد ناخن‌کار بستگی دارد. همچنین تیپ‌ها شکل و انواع مختلفی دارند و این بدین‌معنی است که تنوع در تیپ‌گذاری بسیار بالا بوده و با هر نوع سلیقه‌ای متناسب است. 

عکس تیپ ناخن

معایب تیپ ناخن چیست؟ 

استفاده از تیپ‌ها عوارض و معایب خاصی ندارد. در ادامه به برخی از این معایب اشاره می‌کنیم:

  • آسیب به ناخن‌های طبیعی: اگر کاشت ناخن به روش تیپ‌گذاری توسط یک ناخن‌کار حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است باعث آسیب به ناخن‌های طبیعی شود. 

  • عفونت و عارضه‌های ناخن: عفونت‌های پوستی و قارچ در اطراف ناخن در مراکز غیر‌بهداشتی امکان‌پذیر است. 

  • سرطان پوست: برخی از سالن‌های آرایشی از چسب‌های نامناسب حاوی مواد شیمیایی مضر استفاده می‌کنند. استفاده بی‌رویه و مداوم از این مواد می‌تواند منجر‌به بروز علائمی مانند خارش، التهاب، تورم، حساسیت و سرطان پوست شود. 

این عوارض در‌صورتی رخ می‌دهند که به یک مرکز غیر‌معتبر با در نظر نگرفتن نکات بهداشتی مراجعه کنید؛ بنابراین برای کاشت ناخن با تیپ به یک مرکز آرایشی معتبر مراجعه کنید. 

زیبایی کاشت ناخن‌ها با تیپ به شرط انتخاب سالن زیبایی بارانا 

در این مقاله در مورد صفر تا صد تیپ ناخن و انواع و نحوه تیپ‌گذاری صحبت کردیم. همان طور که قبل‌تر گفته شد تیپ‌ها از سایز و انواع مختلفی برخوردارند که مطابق با سلیقه شما تیپ‌گذاری با ابزار مخصوص انجام می‌شود. انتخاب روش تیپ‌گذاری مزایا و معایبی دارد که معایب آن شامل عفونت، شکل نامناسب ناخن و آسیب به صدف ناخن است که فقط در‌صورت مراجعه به مرکز غیر‌بهداشتی دچار این عوارض می‌شوید. 

در سالن زیبایی بارانا، انواع کاشت ناخن به روش تیپ‌گذاری بدون هیچ‌گونه آسیب به ناخن طبیعی با بالاترین استاندارد‌های کیفیت انجام می‌شود. همچنین این سالن با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنیک‌ها و تجهیزات برای انواع دیزاین ناخن نه‌تنها خدماتی شیک به شما ارائه می‌کند، بلکه از استحکام ناخن‌های شما را در برابر ضربه‌های روزمره نیز افزایش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان