//
کدخبر: ۴۶۲۴۷۶ //

شیک‌پوشی در دوران سالمندی با الهام از زنان خانواده‌های سلطنتی اروپا

زنان سالمند در خانواده‌های سلطنتی اروپا همواره با حفظ سبک و سیاقی خاص در شیک‌پوشی، الگوی بسیاری از افراد در دوران سالمندی بوده‌اند. این سبک‌ نه‌تنها باوقار و متانت همراه است، بلکه راحت و شیک است.

شیک‌پوشی در دوران سالمندی با الهام از زنان خانواده‌های سلطنتی اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

در دوران سالمندی، تمرکز اصلی افراد در انتخاب پوشش اغلب روی راحتی و کاربردی‌بودن آن است، مخصوصا اگر فرد نیازهایی ویژه‌ مانند محدودیت در راه رفتن، ایستادن یا استفاده از عصا نیز داشته باشد. در ادامه به برخی اصول مهم شیک‌پوشی در سالمندی، براساس سبک زنان خانواده‌های سلطنتی، می‌پردازیم:

لباس‌هایی با پارچه‌های باکیفیت و با دوخت‌ دقیق و حرفه‌ای، نه‌تنها عمر بیشتری دارند بلکه جلوه‌ای شیک و متین به ظاهر فرد می‌بخشند. قابلیت تنفس و انعطاف‌پذیری پارچه هم به فرد سالمند کمک می‌کند تا در لباس احساس راحتی داشته باشد.

 رنگ‌های ملایم و کلاسیک مانند کرم، بژ، خاکستری و آبی روشن جلوه‌ای آرام و باوقار ایجاد می‌کنند که مناسب دوران سالمندی است. ملکه کامیلا در اغلب رویدادهای رسمی این نوع پوشش را انتخاب می‌کند، اما در این مورد هیچ قانون خاصی وجود ندارد. همان‌طور که خود ملکه کامیلا یکی از طرفداران پارچه‌های طرح‌دار هم محسوب می‌شود. مارگرته ۸۴ ساله، ملکه سابق دانمارک، هم از پوشیدن پیراهن‌های تابستانه به رنگ روشن با گل‌های درشت ابایی ندارد.

پوشش‌های لایه‌لایه

انتخاب پوششی مبتنی‌بر لایه‌های مختلف لباس، مانند ترکیبی از بلوز، ژاکت و کت، علاوه‌بر افزودن به شیکی و جذابیت، امکان تنظیم راحتی با تغییرات دما را نیز فراهم می‌کند. سیلوا، ملکه ۸۰ ساله سوئد، اغلب اوقات سبکش را با یک کت تک‌رنگ تکمیل می‌کند.

زیورآلات و وسایل جانبی متناسب

شاهدخت آن خانواده سلطنتی بریتانیا-Photoroom

 

استفاده از زیورآلات ساده و شیک مانند مروارید، شال‌های ابریشمی و کلاه‌های ظریف، جلوه‌ای اصیل به ظاهر فرد می‌بخشد. شاهدخت آن ۷۳ ساله اغلب اوقات دستمال‌گردن ابریشمی یا شال‌گردن همراه دارد و گوشواره ظریف مروارید می‌آویزد.

کفش‌های راحت

 انتخاب کفش‌های باکیفیت و راحت بخشی مهم از سبک سالمندی است. در این سن ممکن است افراد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون یا ورم پاها مبتلا باشند و مهم است که ظاهر فرد در تناسب با کفش مرتب شود، زیرا اغلب این افراد نمی‌توانند هر نوع کفشی بپوشند.

آرایش و مراقبت از پوست

ملکه کامیلا_1-Photoroom

 

آرایش ملایم و طبیعی و توجه به مراقبت‌های پوستی طراوت و شادابی چهره را نمایان می‌کند. در کنار این، برخی ترفندهای آرایشی مانند استفاده از سایه سفید دور چشم‌ها که ملکه کامیلا در آرایشش در نظر می‌گیرد، نیز مفید است.

توجه به جزئیات

افزایش سن ممکن است انحناهای طبیعی بدن را کم‌وزیاد کند و باعث شود خیاط و طراح در انتخاب مدل لباس محدود شوند. در این شرایط،‌ توجه به جزئیات، مانند استفاده از دکمه‌های خاص، گلدوزی و طرح‌های ظریف، گل سینه و امثال آن، باعث می‌شود لباس‌هایی با دوخت مشابه جلوه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد داشته باشند.

 دوخت مناسب

ملکه دانمارک-Photoroom

با افزایش سن انعطاف‌پذیری بدن کم می‌شود و لباس‌ها باید طوری طراحی و دوخته شوند که بتوان آن‌ها را به‌آسانی پوشید و درآورد. زیپ، دکمه و بست‌های لباس هم باید متناسب با شرایط در نظر گرفته شود، مخصوصا اگر فرد سالمند ترجیح می‌دهد بدون کمک دیگران لباس بپوشد.

 

دنیای مد سال‌های اخیر با حضور مدل‌های بالای ۷۰ سال این طرز تفکر را که خوش‌پوشی منحصر به سن‌وسالی خاص است، زیر سوال برده است و در کارزارهای تبلیغاتی اخیر مد مدل‌هایی با ظاهری خیره‌کننده حضور دارند که در دهه ۸۰ سالگی‌اند. کارمن دل اورفیس (در حال حاضر ۹۳ ساله)، مدل و بازیگر آمریکایی، در رونمایی مجموعه استفان رولان بهار و تابستان ۲۰۱۳ پاریس روی سکو رفت. خانه مد اسپانیایی لوئه‌وه هم از دیم مگی اسمیت، بازیگر ۸۸ ساله و استاد گریم در سری فیلم‌های تخیلی «هری پاتر»، به‌عنوان چهره جدید کارزار پیش‌مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۴ رونمایی کرد. به‌ این‌ ترتیب امیدواریم هر سال لباس‌های بیشتری را در ویترین فروشگاه‌ها ببینیم که برای زنان بالای ۷۰ سال طراحی و دوخته شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد