//
کدخبر: ۴۷۱۷۷۹ //

علت قرمزی پوست بعد از لیزر چیست و چگونه رفع می شود؟

قرمزی پوست بعد از لیزر یکی از عوارض جانبی و طبیعی این روش درمانی است. تجربه علائم‌هایی مانند قرمزی، التهاب و خارش پس از لیزر کاملا طبیعی خواهد بود و با گذشت زمان، بهبود می‌یابد.

علت قرمزی پوست بعد از لیزر چیست و چگونه رفع می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مواجه با این عارضه بعد از لیزر، هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد و با رعایت یک‌سری نکات مراقبتی می‌توانید از بروز عوارض آن جلوگیری کنید. ما در این مقاله علت قرمزی بعد از لیزر را بررسی می‌کنیم و سپس راه‌های درمان قرمزی پوست بعد از لیزر را به شما معرفی خواهیم کرد تا دچار عوارض‌های بعد از لیزر نشوید. 

علت قرمزی پوست بعد از لیزر چیست؟ 

یکی از علت‌های قرمزی بعد از لیزر، ضعیف بودن سد دفاعی پوست است که در ادامه به سایر علت‌های آن خواهیم پرداخت: 

  • التهاب و تحریک پوست به‌دلیل طول موج لیزر 

  • حساسیت پوست به لیزر  

  • عفونت 

  • سوختگی پوست به‌دلیل اشعه بالای لیزر 

علاوه‌بر این علت‌ها، عواملی مانند غیر‌حرفه‌ای بودن اپراتور و استفاده از دستگاه‌های غیر‌استاندارد لیزر ترک های پوستی یا موهای زائد باعث قرمزی در ناحیه لیزر می‌شوند. 

سوختگی و خارش پوست به علت استفاده از اشعه بالای لیزر

استفاده از کمپرس سرد؛ آسان‌ترین راه برای تسکین قرمزی بعد لیزر 

استفاده از کمپرس سرد یکی از آسان‌ترین و بهترین راه‌ها برای رفع قرمزی و التهاب پوست بعد از لیزر است. در‌واقع هنگام استفاده از کمپرس یخ یا سرد، ناحیه مورد‌نظر شما سرد و بی‌حس می‌شود و التهابات و قرمزی آن کاهش می‌یابد. 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که از قرار دادن یخ به‌طور مستقیم روی ناحیه مورد‌نظر خودداری کنید، زیرا این کار منجر‌به التهابات شدید خواهد شد.

 استفاده از پماد‌های دارویی برای رفع قرمزی پوست بعد از لیزر

رایج‌ترین راه برای رفع قرمزی پوست بعد از لیزر، استفاده از پماد تسکین‌دهنده پوست بعد از لیزر طبق نسخه پزشک است. بعد از درمان واریس با لیزر، می‌توانید از کرم برای بی‌حس کردن منطقه مورد‌نظر استفاده کنید. توصیه می‌کنیم علاوه‌بر استفاده از کرم ضد قرمزی و تسکین‌دهنده، از کرم مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب نیز استفاده کنید.

حتما بعد از گذراندن جلسات لیزر، بخش‌هایی از بدن که در معرض نور شدید خورشید قرار دارند، با کرم ضد‌آفتاب بپوشانید. ساختار این کرم‌های درمانی باعث رفع التهابات پوستی و قرمزی آن می‌شوند. 

استفاده از پماد‌های تسکین‌دهنده برای رفع قرمزی پوست بعد از لیزر

آلوئه ورا، گیاهی موثر در درمان دود دون شدن و قرمزی پوست بعد از لیزر 

آلوئه‌ورا به‌دلیل خاصیت آبرسانی فوق‌العاده در کاهش قرمزی و التهابات پوستی عملکردی بسزایی دارد ، که به همین دلیل از آن برای درمان دون دون شدن پوست بعد از لیزر نیز استفاده می‌کنند. بهتر است مقداری از ژل آلوئه‌ورا تازه را روی ناحیه مورد‌نظر بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. 

پس از خشک شدن ژل آلوئه‌ورا مقدار اضافه و به‌جای مانده آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این کار را 2 تا 3 روز تکرار نمایید تا عوارض ناشی از لیزر از بین برود. این روش را حتما بعد از کوچک کردن باسن با دستگاه ترواسکالپ نیز امتحان کنید تا از از سوزش و قرمزی آن کاسته شود. 

عدم استفاده از محصولات پوستی برای رفع قرمزی پوست بعد از لیزر 

محصولات پوستی لایه‌بردار حاوی اسید‌های لایه‌بردار یا رتینول یا هر محصولی که فکر می‌کنید ملایم نیست و مواد تحریک‌کننده دارد، برای مدتی کنار بگذارید. این محصولات باعث افزایش التهاب و قرمزی پوست می‌شوند. 

سعی کنید از محصولات ملایم مانند ژل شستشو یا شامپو استفاده کنید و هرگز در هفته اول از لیف‌های سیلیکونی یا بافتنی استفاده نکنید. 

افزایش مصرف آب و آبمیوه‌های طبیعی برای درمان قرمزی و التهاب بعد از لیزر 

پوست بدن در هنگام لیزر دچار خشکی و قرمزی می‌شود، برای رفع این عارضه باید میزان مصرف آب را افزایش دهید، همچنین برای بهبود بافت پوست می‌توانید آبمیوه‌های طبیعی مانند پرتقال، سیب، انبه و آناناس را به‌صورت روزانه بنوشید. 

مصرف این نوشیدنی‌ها باعث آبرسانی پوست بدن می‌شود و پوست بدن با نوشیدن آب و آبمیوه در برابر سوختگی و قرمزی پوست بعد از لیزر موهای زائد پوست مقاوم خواهد شد. 

انجام انواع لیزرهای درمانی و زیبایی به‌شیوه ایمن و بدون عوارض در کلینیک الف 

در این مقاله در مورد علت‌های قرمزی پوست بعد از لیزر صحبت کردیم و سپس راه‌های درمان برای جلوگیری و رفع قرمزی را شرح دادیم. قرمزی بعد از لیزر می‌تواند به‌ علت درجه نامناسب لیزر، سوختگی پوست، حرفه‌ای نبودن اپراتور، پوست نازک و حساس، عفونت و سایر عوامل گوناگون باشد. برای درمان و جلوگیری از بروز این عارضه نیز می‌توانید بلافاصله بعد از لیزر‌تراپی از کمپرس سرد، پماد‌های ترمیم‌کننده و ژل آلوئه ورا استفاده کنید و از محصولات تحریک‌کننده و ورزش دوری کنید. 

در کلینیک تخصصی الف، انتخاب دستگاه با دقت و تخصص بالا انجام می‌شود. استفاده از تکنولوژی لیزر به ما این امکان را می‌دهد تا عارضه‌های پوست را بدون عوارض و اثربخشی بالا درمان کنیم. تیم الف به رعایت بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی تعهد دارد. اگر به‌دنبال روشی مطمئن و موثر برای درمان عارضه با لیزر هستید، با شماره‌های درج شده در سایت مرکز پوست و مو الف تماس بگیرید و برای رزرو وقت و مشاوره رایگان اولیه خود اقدام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد