//
کدخبر: ۴۷۲۰۲۳ //

خط چشم مایع؛ از اوج محبوبیت تا افول در میان نسل زد

خط چشم مایع، با آن خطوط تیز و دقیقش، مدت‌ها امضای آرایش بسیاری از چهره‌های مشهور مانند تیلور سوئیفت و ادل بود

خط چشم مایع؛ از اوج محبوبیت تا افول در میان نسل زد
به گزارش فرتاک نیوز،

آرایش چشم که همیشه یکی از عناصر کلیدی زیبایی بوده، در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیار شده است.

با ظهور نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی، تفاوت‌ قابل ‌توجهی در سبک‌های آرایشی نسل زد و نسل هزاره به چشم می‌خورد. یکی از این تفاوت‌ها که به‌وضوح قابل مشاهده است، تغییر رویکرد درمورد استفاده از خط چشم مایع است که زمانی نماد زیبایی بود اما اکنون کمتر در آرایش نسل زد دیده می‌شود. (نسل زد (Generation Z) به طور کلی به کسانی اطلاق می‌شود که در سال‌های ۱۹۹۷(۱۳۷۶ش) تا ۲۰۱۲ (۱۳۹۱ش) به دنیا آمده‌اند، و نسل هزاره (Generation Y) نیز به کسانی اطلاق می‌شود که در سال‌های ۱۹۸۱(۱۳۶۰ش) تا ۱۹۹۶(۱۳۷۵ش) به دنیا آمده‌ باشند.)

خط چشم مایع، با آن خطوط تیز و دقیقش، مدت‌ها امضای آرایش بسیاری از چهره‌های مشهور مانند تیلور سوئیفت و ادل بود. این سبک حالتی جسورانه و زیبا به چشمان می‌بخشید و سال‌ها یکی از روندهای اصلی دنیای زیبایی بود. اما با گذشت زمان و ظهور نسل زد این رویکرد کلاسیک جایش را به سبک‌های ملایم‌تر و طبیعی‌تر داد.

لینت هویل، خالق محتوا در تیک‌تاک، در ویدیویی پربازدید با نگرانی مطرح کرد که آیا خط چشم گربه‌ای با خط چشم مایع هنوز مد است یا نه؟ او از مخاطبان جوانش خواست او را ازین موضوع آگاه کنند. کاربران جوان‌تر در پاسخ‌ به او گفتند که به یک خط چشم ملایم‌تر با سایه چشم قهوه‌ای نرم‌ یا مداد چشم اکتفا کند.

جکی آلوِس، هنرمند آرایشگر، در گفت‌وگو با نیوزویک تایید کرد که نسل زد به آرایش‌های نرم‌تر و طبیعی‌تر تمایل دارند. او اشاره کرد که دوران زرق‌وبرق سال ۲۰۱۶، با رنگ‌های روشن و خطوط تیز، به پایان رسیده و امروزه آرایش‌های ساده با سایه‌های ملایم و خط چشم دودی قهوه‌ای جایگزین آن شده است. این تغییر رویکرد به سمت طبیعی‌تر شدن، نه‌تنها خط چشم مایع را تحت تاثیر قرار داده، که سایه چشم و خط چشم در پلک پایینی را نیز به حاشیه رانده است.

شانا ساکو، بنیان‌گذار The Buyer Insider، نیز در گفت‌وگو با نیوزویک در توضیح تفاوت آرایش نسل زد و نسل هزاره گفت که هرنسل وقتی سنش بالاتر می‌رود، به‌ویژه وقتی مسئولیت‌های شغلی و خانوادگی بیشتر می‌شود، تمایل دارد پوشش و آرایش مشخصی را که زمان زیادی نمی‌برد انتخاب کند. او معتقد است که نسل هزاره همچنان به مد اهمیت می‌دهد، اما نه به‌اندازه نسل زد که همیشه درپی جدیدترین و مدرن‌ترین‌های دنیای مد است.

خط چشم مایع هرچند هنوز  کاملا از مد نیفتاده، اما به‌وضوح جایش را به سبک‌های ملایم‌تر داده است. این تغییرات نشان می‌دهد که هر نسل با توجه به سلیقه و نیازهایش رویکرد متفاوتی به زیبایی و آرایش دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد