//
کدخبر: ۱۴۰۴۷۲ //

هر آنچه که باید درباره رفع طبیعی چین و چروک پوست بدانید

برای رفع چین و چروک پوست می توان از روش های طبیعی زیادی استفاده کرد. در این مطلب با مهم ترین روش های طبیعی رفع چین و چروک پوست آشنا می شویم.

هر آنچه که باید درباره رفع طبیعی چین و چروک پوست بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

چین و چروک پوست یکی از مشکلاتی است که این روزها عده ی زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکلی که می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. علل مختلفی برای چین و چروک پوست وجود دارد. ما در این مطلب فارغ از علت ایجاد چین و چروک با روش های درمان طبیعی چین و چروک پوست آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

علت ایجاد چین و چروک پوست

ظاهر شدن چین و چروک های پوست به دلایل مختلفی رخ می دهد اما یکی از مهم ترین این دلایل بالا رفتن سن است. وقتی سن بالا می رود کلاژن ها و الاستین ها که در بافت پیوندی پوست قرار دارند، به مرور زمان ضعیف می شوند. البته همیشه چروک پوست با بالا رفتن سن رخ نمی دهد در برخی مواقع این مشکل به دلایل متعددی از قبیل سیگار کشیدن، قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید، وراثت، مشکلات ژنتیکی، مشکلات روحی و روانی، مصرف داروهای مختلف و کمبود برخی از ویتامین ها مانند ویتامین E رخ می دهد. این روزها روش های درمانی زیادی برای کاهش چین و چروک پوست استفاده می شود اما روش های طبیعی به سبب عوارض نداشتن به محبوبیت بیشتری رسیده اند. در این قسمت با برخی از مواد طبیعی که در کاهش چین و چروک های پوست مؤثرند بیشتر آشنا می شویم.

رفع چین و چروک

روغن زیتون

یکی از مواد طبیعی که برای درمان چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد، روغن زیتون است. روغن زیتون سرشار از ویتامین های مهمی مانند ویتامین E است که می توانند سلول های آسیب دیده ی پوست را از بین ببرند. روغن زیتون معمولاً به صورت ماساژ روی صورت استفاده می شود. روغن زیتون قدرت نفوذ زیادی دارد و با ماساژ آن می توانید پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارید.

رفع چین و چروک

شنبلیله

یکی دیگر از ترکیبات طبیعی که برای کاهش چین و چروک پوست مؤثر است، گیاه شنبلیله می باشد. قسمت های مختلف این گیاه مانند دانه، برگ و روغن برای از بین بردن مشکلات مختلف پوستی مناسب هستند. این گیاه سرشار از ویتامین های مختلفی است که جذب پوست شده و برای کاهش و درمان چین و چروک های پوست بسیار مؤثرند.

آلوئه ورا

یکی از گیاهانی که این روزها به دلیل خاصیت زیاد آن برای درمان مشکلات پوستی به محبوبیت رسیده است، گیاه آلوئه ورا می باشد. ماده ی ژله ای گیاه آلوئه ورا منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. می توانید این ژله را به صورت روزانه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

رفع چین و چروک

موز

موز یکی از مهم ترین مواد طبیعی در درمان بیماری های پوستی است. در واقع این خاصیت موز به دلیل وجود مواد مفید و آنتی اکسیدان های موجود در موز است که می تواند باعث کاهش و حذف چین و چروک های پوست شود. استفاده منظم از موز می تواند باعث جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست شود.

آب لیمو

آب لیموی تازه به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و سلول های آسیب دیده و مرده ی پوست را جدا کرده و باعث جوانسازی پوست شود. استفاده ی منظم از آب لیموی تازه می تواند منجر به جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک صورت شود. این ویژگی آب لیمو به دلیل وجود اسید سیتریک موجود در آن است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۴۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد