//
کدخبر: ۳۹۱۳۴۶ //

آقایان بخوانند | انزال معکوس چیست و چه تفاوتی با انزال معمولی دارد؟

در انزال طبیعی، منی از آلت تناسلی به بیرون خارج شده و در انزال معکوس، منی به داخل مثانه رانده می‌شود. انزال معکوس ممکن است مقدار کمی مایع منی تولید کند یا اصلاً تولید نکند و به عنوان "ارگاسم خشک" شناخته می‌شود.

آقایان بخوانند | انزال معکوس چیست و چه تفاوتی با انزال معمولی دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اگرچه انزال معکوس به طور خاص به نارسایی آناتومیکی گردن مثانه اشاره دارد، در حالی که ارگاسم خشک می تواند به دلایل نامرتبط رخ دهد. در انزال پس رونده ، این عضله نمی تواند منقبض شود. چون آرام می ماند، انزال به مثانه شما ختم می شود. گردن مثانه نمی تواند در طول ارگاسم بسته شود و به مایع منی اجازه می دهد به مثانه برگردد. با وجود فقدان انزال، احساس ارگاسم طبیعی است و معمولاً بر لذت جنسی تأثیر نمی گذارد.

انزال معکوس با احتباس مایع منی متفاوت است، جایی که افراد عمداً از خروج منی خود از آلت تناسلی جلوگیری می کنند. با احتباس مایع منی، می توانید بر روی پرینه، ناحیه بین کیسه بیضه و مقعد فشار دهید تا از خروج مایع منی (که مایع منی را وارد مثانه می کند) جلوگیری کنید. انزال معکوس بر توانایی فرد برای نعوظ یا ارگاسم تأثیر نمی گذارد. وقتی صحبت از لذت جنسی می شود، گزارش ها متفاوت است. برخی می گویند انزال معکوس مانند یک “ارگاسم طبیعی” است، در حالی که برخی دیگر این تجربه را “ناراحت کننده” می دانند.

علائم و علل انزال معکوس

بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری هیچ علامتی ندارند. در صورت وجود، علائم و نشانه های انزال معکوس عبارتند از:

  • ارگاسم خشک: فقدان مایع منی (یا منی بسیار کم) که با ارگاسم از آلت تناسلی خارج می شود.

  • ادرار کدر: بعد از ارگاسم، ممکن است متوجه کدر شدن ادرار ناشی از مخلوط شدن مایع منی با ادرار در مثانه شوید.

  • ناباروری: مشکل در باردار شدن فرد

قبل از صحبت در مورد علل انزال معکوس، لازم است به روند طبیعی انزال اشاره کنیم. در حین انزال، اسپرم از طریق لوله ای به نام مجرای دفران از بیضه ها به مجرای ادرار حرکت می کند. در طول مسیر، اسپرم وارد پروستات می شود و با مایعاتی که منی را ایجاد می کند مخلوط می شود. با حرکت مایع منی از پروستات به مجرای ادرار، عضله در دهانه مثانه (عضله گردن مثانه یا اسفنکتر) سفت می شود تا از ورود مایع منی به مثانه در طول انقباضات عضلانی ناشی از ارگاسم و دفع مایع منی جلوگیری کند.

در انزال معکوس، اسفنکتر به اندازه کافی سفت نمی شود، چه به دلیل ضعیف بودن و چه به این دلیل که اعصاب کنترل کننده عضله آسیب دیده اند. ماهیچه ضعیف شده اجازه می دهد تا مایع منی به سمت عقب به سمت مثانه حرکت کند. این بدان معنی است که منی با فشار یک ارگاسم طبیعی و دفع از آلت تناسلی خارج نمی شود.

difPEYklttPd

چندین علت بالقوه برای انزال پس رونده وجود دارد:

  • هر چیزی که عملکرد عضله گردن مثانه را مختل می کند: جراحی هایی که روی مثانه یا پروستات انجام می شود و باعث آسیب به گردن مثانه می شود می تواند باعث انزال معکوس شود. طبق یک مطالعه در سال 2020، “اکثریت قریب به اتفاق” افرادی که تحت عمل جراحی پروستاتکتومی قرار می گیرند، که در آن تمام یا بخشی از غده پروستات برداشته می شود، انزال معکوس دائمی را تجربه می کنند. این به دلیل تخریب مکانیسم های طبیعی است که از برگشت انزال به مثانه جلوگیری می کند.

  • آسیب به سیستم عصبی: این می تواند به دلیل شرایط پزشکی (مانند دیابت، ام اس، بیماری پارکینسون) یا تروما (مانند آسیب نخاعی) باشد.

  • داروها: داروهایی که به سیستم عصبی آسیب می رسانند، از جمله برخی از داروهای افسردگی و مسدودکننده های آلفا (که برای درمان فشار خون بالا و برخی بیماری های پروستات استفاده می شوند)، ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی انزال پس رونده داشته باشند. برخی از داروهای تجویز شده برای درمان اختلالات خلقی، مانند SSRI ها و داروهای ضد روان پریشی نیز می توانند باعث انزال معکوس یا تاخیر در انزال شوند.

  • پرتودرمانی: پرتودرمانی به ناحیه لگن برای درمان سرطان می تواند این تأثیر را داشته باشد.

  • دیابت و نوروپاتی دیابتی

  • اسکلروز چندگانه

  • بیماری پارکینسون

  • داروهای ضد افسردگی، مانند دولوکستین یا سایر مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)

  • داروهای ضد روان پریشی، مانند ریسپریدون یا تیوریدازین

نحوه تشخیص و درمان انزال پس رونده

برای تشخیص علت اصلی انزال معکوس، پزشک ممکن است آزمایش ادرار (بررسی نمونه ادرار) را برای جستجوی اسپرم انجام دهد. همچنین می توانید. اگرچه انزال پس رونده مضر یا دردناک نیست. پزشک ابتدا تعدادی سوال در مورد علائم شما از شما می پرسد و سپس اندام تناسلی شما را معاینه فیزیکی می کند. آزمایش تشخیصی اولیه برای انزال معکوس، آنالیز ادرار پس از انزال یا PEU نامیده می شود.

در طول PEU، ادرار پس از انزال شما احتمالاً برای وجود اسپرم یا مایع منی آزمایش می شود. ادرار را از نظر فروکتوز بررسی کنید، قندی که در مایع منی یافت می شود و به طور معمول در ادرار وجود ندارد. از شما خواسته می شود که مثانه خود را خالی کنید، خودارضایی کنید تا به اوج خود برسید و سپس نمونه ادرار پس از خودارضایی را ارائه دهید. گزینه های درمانی مختلفی از جمله استخراج اسپرم بیضه، بازیابی اسپرم بدون جراحی و برخی داروها وجود دارد.

  • اگر انزال معکوس شما ناشی از اعصاب ضعیف شده در اثر بیماری هایی مانند دیابت یا مولتیپل اسکلروزیس باشد، ممکن است داروها کمک کنند. برخی از داروها سفت شدن عضلات گردن مثانه را برای بسته نگه داشتن آن در هنگام انزال تحریک می کنند.

  • ایمی پرامین

  • میدودرین

  • سودوافدرین

  • برومفنیرامین

با این حال، اگر مشکلات شما به دلیل جراحی یا آسیب نخاعی باشد که بر آناتومی شما تأثیر می گذارد، این داروها کمکی نمی کنند.

  • ممکن است بتوانید خطر انزال معکوس ناشی از پزشکی را با استفاده از درمان های مختلف برای BPH (پروستات بزرگ شده) کاهش دهید. داروهای رایج برای BPH عضله گردن مثانه را شل می کند که می تواند منجر به انزال پس رونده شود.

  • ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما همچنین ممکن است سعی کند داروهایی را که خطر بیشتری برای ایجاد انزال معکوس دارند، از جمله برخی داروهای فشار خون بالا، اختلالات خلقی و آسیب های عصبی را محدود کند.

  • در صورت نیاز به جراحی در نزدیکی مثانه یا پروستات یا جراحی دیگری که ممکن است خطر ابتلا به انزال معکوس را افزایش دهد، قبل از جراحی، در مورد خطرات آن با پزشک خود صحبت کنید. اگر توانایی شما برای بچه دار شدن در آینده نگران کننده است، قبل از عمل با ارائه دهنده خود در مورد گزینه های ذخیره اسپرم برای استفاده در آینده صحبت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد