//
کدخبر: ۴۰۹۶۸۷ //

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره چیست؟

در حال حاضر لیزر موهای زائد محبوب‌ترین روش برای حذف تقریبا دائمی موهایی است که در نواحی ناخواسته صورت و بدن رشد می‌کنند.

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با این حال در بسیاری از موارد افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، با چالش‌هایی مواجه می‌شوند؛ چرا که اکثر دستگاه‌های لیزر قدیمی احتمال سوختگی، به جا ماندن جای زخم و تغییر در رنگدانه‌های پوست را به دنبال دارند.

خوشبختانه اخیرا دستگاه‌های جدیدتری به بازار آمده است که برای پوست‌های تیره ایمن‌تر هستند و اثربخشی بیشتری دارند. در این مقاله به معرفی بهترین لیزر برای پوست‌های سبزه و تیره می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

ارتباط بین لیزر و رنگ پوست؛ آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در همه دوره‌های آموزش دستگاه‌های جوانسازی به آن تاکید می‌شود، این است که همه دستگاه‌های لیزر برای همه رنگ‌های پوست مناسب نیستند. اگر بالاتر از نوع IV در مقیاس فتوتایپ پوست فیتزپاتریک هستید، باید در انتخاب دستگاه لیزر با احتیاط عمل کنید. به زبان ساده، افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، باید بیشتر مراقب باشند زیرا پوست آن‌ها ملانین بیشتری دارد که ممکن است تشخیص بین پوست و مو را برای پرتوهای لیزر دشوارتر کند.

در واقع در لیزر درمانی از یک پرتو نور متمرکز برای برخورد با رنگدانه در فولیکول مو استفاده می‌شود. ملانین این انرژی نور را جذب کرده و رشد مو را متوقف می‌کند. ساده‌ترین راه برای تعیین نوع پوست براساس مقیاس فیتزپاتریک این است که با متخصص پوست خود مشورت کنید. این مقیاس از نوع I تا نوع VI متغیر است که نوع I به روشن‌ترین و حساس‌ترین پوست و نوع VI به تیره‌ترین و مقاوم‌ترین پوست در برابر نور خورشید گفته می‌شود.

دسته‌بندی کلی رنگ‌های مختلف پوست بر اساس مقیاس فیتزپاتریک عبارتند از:

  • پوست نوع I: پوست بور، دارای کک و مک و با چشم‌های روشن؛ این نوع پوست کمتر مستعد سوختگی و برنزه شدن است.

  • پوست نوع II: پوست روشن با چشمان آبی یا سبز؛ گاهی اوقات می‌تواند بسوزد اما در نهایت برنزه می‌شود.

  • پوست نوع III: نوعی پوست متوسط با میزان تیرگی طبیعی؛ گاهی اوقات می‌تواند بسوزد اما همیشه برنزه می‌شود.

  • پوست نوع IV: مشخصه آن قهوه‌ای بودن پوست است و به احتمال زیاد در آفتاب نمی‌سوزد اما به راحتی برنزه می‌شود.

  • پوست نوع V: پوست قهوه‌ای تیره است و به ندرت در آفتاب می‌سوزد اما به راحتی برنزه می‌شود.

  • پوست نوع VI: تیره‌ترین رنگ پوست که معمولا در افراد آفریقایی تبار یافت می‌شود. این نوع پوست به ندرت می‌سوزد و مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های خورشید دارد.

Picture2

آیا لیزر برای پوست سبزه و تیره مناسب است؟

به طور کلی لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما انتخاب لیزر مناسب و مراجعه به افراد حرفه‌ای که آموزش لیزر موهای زائد را گذرانده‌اند، بسیار مهم است. از آنجایی که پوست تیره ملانین بیشتری دارد، بنابراین ممکن است پرتوهای لیزر به سادگی نتوانند فولیکول مو و پوست اطراف آن را از یکدیگر تشخیص داده و صرفا فولیکول را موردهدف قرار دهند. برخی دستگاه‌ها حساسیت و دقت بالاتری دارند و مناسب پوست‌های سبزه و تیره هستند. در بخش بعد با بهترین لیزر برای پوست‌های سبزه و تیره آشنا می‌شوید.

معرفی بهترین لیزر برای پوست‌های سبزه و تیره

اگر پوست سبزه اگر پوست سبزه و تیره رنگی دارید و می‌خواهید موهای زائد صورت یا بدن خود را لیزر کنید، دستگاه‌های زیر بهترین انتخاب برای شما خواهند بود:

اندیاگ؛ بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه

اندیاگ (Nd:YAG) بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد کسانی است که رنگ پوست تیره و سبزه‌ای دارند. در این دستگاه‌ها از طول موج‌های بلندتر استفاده می‌شود و در نتیجه فولیکول‌های مو مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند. تمام رنگ‌های پوست، به ویژه آن‌هایی که رنگ پوست تیره‌ای دارند، می‌توانند با خیال راحت از لیزر اندیاگ استفاده کنند.

لیزر دایود؛ از بهترین دستگاه‌های لیزر پوست تیره

یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب لیزر موهای زائد در پوست‌های تیره، لیزر دایود است. این دستگاه‌ها با وجود اینکه طول موج کوتاه‌تری نسبت به اندیاگ دارند، می‌توانند مستقیما فولیکول‌های مو را بدون تاثیر بر ملانین پوست، موردهدف قرار دهند. با لیزر دایود می‌توان انواع پوست بر اساس مقیاس فیتزپاتریک تا نوع V را لیزر کرد.

لیزر الکساندرایت کندلا برای چه پوستی مناسب است؟

نوع دیگری از انواع دستگاه‌های لیزر که می‌توان برای از بین بردن موهای زائد از پوست‌های سبزه و تیره استفاده کرد، لیزر الکساندرایت است. علیرغم داشتن طول موج کوتاه‌تر از لیزرهای اندیاگ، این لیزرها نیز می‌توانند با به حداقل رساندن ملانین پوست به فولیکول مو برسند. لیزر الکساندرایت برای انواع پوست تا فیتزپاتریک IV مناسب است.

لیزر IPL برای موهای زائد در پوست‌های سبزه و تیره

IPL یک روش حذف موهای زائد است که فولیکول‌های مو را با نور وسیع الطیف مورد هدف قرار می‌دهند. از این دستگاه نیز می‌توان برای انواع پوست تا فیتزپاتریک نوع IV استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که دستگاه IPL به اندازه دایود برای از بین بردن موهای زائد در پوست‌های تیره اثربخشی ندارد.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد؛ آیا لیزر موهای صورت باعث لک می‌شود؟

معمولا کسانی که پوست تیره و سبزه‌ای دارند، نسبت به پوست‌های روشن ممکن است عوارض جانبی بیشتری را بعد از لیزر موهای زائد تجربه کنند. از این رو یکی از سرفصل‌های مهم هر دوره آموزشی، چه آموزش کار با دستگاه‌های لیزر و چه آموزش مزوتراپی مو با دستگاه میکرونیدلینگ، آشنایی با عوارض جانبی احتمالی بعد از این مداخلات زیبایی است. مهم‌ترین مواردی که باید درباره عوارض جانبی بعد از لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و تیره بدانید، عبارتند از:

  • احتمال سوختگی و هایپرپیگمانتاسیون (لک صورت) به دلیل افزایش ملانین در پوست وجود دارد.

  • تنظیمات اشتباه دستگاه و عدم رعایت تکنیک‌های لیزر می‌تواند منجر به زخم شود.

  • بیماری‌های پوستی مانند اگزما، می‌تواند خطر بروز عوارض را افزایش دهند.

  • مراقبت‌های مناسب قبل و بعد از جلسات لیزر ریسک بروز عوارض را به حداقل می‌رساند.

بر این اساس، نکته مهم مراجعه به افرادی است که در این زمینه آموزش دیده‌اند و تخصص کار با دستگاه‌های لیزر را دارند.

Picture3

آموزش کار با بهترین دستگاه‌های لیزر برای پوست‌های سبزه و تیره در آکادمی مای اسکین

در این مقاله بهترین لیزر برای پوست‌های سبزه و تیره را معرفی کردیم. شما می‌توانید نحوه کار با انواع دستگاه‌های لیزر را در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و با توجه به محبوبیت روزافزون این دستگاه‌ها، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

شرکت در کلاس‌های اساتید مجرب، دریافت مدرک معتبر و قابل استعلام و همچنین آشنایی با نکات ریز و درشت درباره لیزرها تنها مشتی از خروار مزایای شرکت در دوره‌های آکادمی مای اسکین است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن 09108087311 تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد