//
کدخبر: ۴۱۰۵۸۰ //

فعلا مورد مثبتی از وبا در کرمانشاه گزارش نشده است

مدیرگروه پیشگیری و کنترل بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد وبا در فصل تابستان گفت: فعلا مورد مثبتی از وبا در سطح استان گزارش نشده است.

فعلا مورد مثبتی از وبا در کرمانشاه گزارش نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گویی، عامل بیماری وبا را باکتری "ویبریوکلرا" عنوان و تصریح کرد: این عامل بیماری زا در دمای بالا رشد فزاینده ای دارد، بنابراین احتمال ابتلا به وبا در فصل تابستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: این عامل بیماری زا از طریق مصرف آب و غذای آلوده به بدن انسان راه پیدا کرده و ایجاد بیماری می‌کند، بنابراین اطمینان از سلامت منابع آب و غذایی جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی علامت بارز ابتلا به این بیماری را اسهال شدید آبکی عنوان و تصریح کرد: اسهال وبا شبیه لعاب برنج و به شدت آبکی است.

وی افزود: شاخصه بارز این نوع اسهال این است که بدون دل درد و بدون دل پیچه است، بنابراین افراد با مشاهد این علائم باید هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شاه آبادی تاخیر در درمان وبا را بسیار خطرناک دانست و افزود: در این بیماری با از دست رفتن شدید آب و دهیدراته شدن بدن، خطر مرگ وجود دارد و افراد باید هرچه سریعتر تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: امروزه وبا بصورت موثری درمان شده و در درمان آن عمدتا از سرم درمانی استفاده می شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم پیشگیری از ابتلا به وبا گفت: با رعایت برخی نکات ساده به راحتی می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد که مهمترین آن شست و شوی دست‌ها قبل از خوردن و نوشیدن هر چیزی است.

شاه آبادی افزود: علاوه بر این افراد باید از سالم بودن مواد غذایی اطمینان حاصل کرده و در این فصل که فصل مسافرت است از همراه بُردن  خوراکی های فاسد شدنی در طول سفر اجتناب کنند.

وی همچنین توصیه کرد، افراد بطور جد از مصرف آب چشمه ها خودداری کرده و حتما از سالم بودن بودن منبع آب اطمینان حاصل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۵۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان