//
کدخبر: ۴۵۸۲۴۴ //

گیاه‌خواران رابطه جنسی لذت‌ بخش‌تری دارند یا گوشت‌خواران؟

در رابطه جنسی گیاه‌خواران بیشتر لذت می‌برند یا گوشت‌خواران؟ یک مطالعه جدید به این سوال گیج کننده پاسخ داده است.

گیاه‌خواران رابطه جنسی لذت‌ بخش‌تری دارند یا گوشت‌خواران؟

تغذیه در رابطه جنسی موثر است، یعنی اینکه میل شما بر اساس غذایی که می‌خورید کاهش و افزایش می یابد و اخیراً یک مطالعه آمریکایی به این نتیجه رسیده است که زندگی جنسی گیاه‌خواران بهتر از گوشت‌خواران است. اما علت آن چیست؟

می‌دانید که میل جنسی و توانایی برقراری رابطه زناشویی موفق، ارتباط مستقیمی با تغذیه و سبک زندگی دارد، در میان ده‌ها سوال مطرح شده در این زمینه، یک مطالعه آمریکایی به سوال ویژه‌ای پاسخ داد و آن گیاه‌خواری و گوشت‌خواری چه تاثیری بر میل جنسی دارد؟

بنا بر این مطالعه، طور قابل توجه، یک رژیم غذایی پر از گوشت و محصولات حیوانی نشان دهنده کاهش در کیفیت و تعداد اسپرم می‌باشد و همینطور باعث افزایش خطر ناباروری در میان زنان می‌شود .

 ولی نتایج این مطالعه نشان می‌‌دهند که یک شیوه زندگی سالم می‌تواند به طور مثبت لقاح یا حاملگی را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که محصولات گوشتی فرآوری شده باعث کمتر شدن کیفیت اسپرم می‌شود ، هویج و دیگر سبزیجات می‌تواند باروری را بهبود بخشیده و خطر ناباروری را در زنان کاهش دهد .

همه می‌دانند که خوردن گیاهان بیشتر برای ما و کره زمین مفید است، اما این مطالعه تاکید کرد که مزایای رژیم گیاهخواری به زندگی جنسی نیز می‌رسد.

چه کسی گردش خون و استقامت بهتر را برای یک شب لذت بخش‌تر نمی‌خواهد؟ نتایج این مطالعه نیز نشان داد که ۸۴ درصد از گیاهخواران از زندگی جنسی خود رضایت دارند، در حالی که تنها ۵۹ درصد از گوشت خواران از زندگی جنسی خود رضایت دارند. اما نکته مهم، ۹۵ درصد از گیاهخواران گفتند که راضی هستند.

این مطالعه نشان داد که دلیل این امر این است که برخی از غذاهای گیاهی بر سطح هورمون ها تأثیر مثبت می‌گذارند و انرژی جنسی را تحریک می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که فواید غذاهای گیاهی ممکن است به سلامت جنسی نیز تسری پیدا کند - کاهش خطر اختلال نعوظ و حفظ عملکرد جنسی.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین انواع ویتامین‌های ب موجود در اسفناج، کلم بروکسل و پرتقال و ترشح سروتونین که به هورمون شادی معروف شده، ارتباط مستقیمی وجود دارد. این یکی از مواد شیمیایی در مغز است که شما را خوشحال می‌کند.

اما در مقابل، اغلب مواقع پس از صرف یک وعده غذایی حاوی گوشت قرمز، احساس بی‌حالی و خواب‌آلودگی به شما دست می‌دهد.

بنابراین، با خوردن کمتر گوشت و ماهی و مصرف متعادل لبنیات، نوشیدن مقادیر کمی شراب قرمز و صرف غذاهای گیاهی بیشتر، مطمئنا همه چیز در اتاق خواب بهتر از گذشته پیش خواهد رفت.

کارشناسان بر این باورند که افزایش ترشح سروتونین به دلیل گیاه‌خواری با بالا رفتن سطح اُکسی‌توسین (Oxytocin) که از آن با عنوان «هورمون عشق» یاد می‌شود، رابطه دارد؛ هورمونی که ترشح آن موجب تقویت احساس دوست داشتن و صمیمیت و بروز محبت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۲۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد