//
کدخبر: ۴۶۸۳۹۱ //
سلامت | بیماری قلبی

فشارخون را جدی بگیرید| این خوراکی ها را حتما بخورید!

بیماری‌های قلبی مانند حملات و نارسایی قلبی، سکته‌های مغزی از رایج‌ترین علل مرگ در سراسر جهان هستند، فشار خون نیز یکی از این بیماری‌ها است.

فشارخون را جدی بگیرید| این خوراکی ها را حتما بخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

چغندر قند خام به علت وجود نیترات باعث کاهش فشار خون میشود و مصرف منظم آن برای کاهش فشار خون ضروری است

چغندر قند دارای خواص متعددی برای کاهش وزن بوده و یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن این سبزی کالری کم و آب فراوان است. علاوه بر این چغندر دارای پرووتئین و فیبر است که موجب حفظ وزن سالم و کاهش اشتها میشود.

تقریبا نیمی از آمریکایی ها فشار خون بالا دارند و بسیاری از آنها حتی متوجه این موضوع نمی شوند. بن واکر، پزشک متخصص قلب، متخصص قلب و عروق کارولینای شمالی می گوید که این یک مشکل است. فشار خون بالا یک نوع بیماری قلبی عروقی است و می تواند هشداری برای مشکلات بزرگتر در آینده باشد.

خبر خوب این است که فشار خون بالا را می توان با تغییراتی در سبک زندگی، مانند کاهش وزن، کاهش سدیم، مدیریت استرس و در صورت نیاز، مصرف داروها درمان کرد.

اولین قدم برای کاهش فشار خون بالا این است که بدانیم چگونه باعث آسیب به بدن ما می شود.

1. نارسایی قلبی

نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب به طور کامل کار نمی کند. به این معنی است که آن را به خوبی پمپ نمی کند. فشار خون بالا باعث می شود که نیروی خون در برابر دیواره رگ ها بیش از حد بالا باشد. در نتیجه، قلب مجبور است برای مقابله با فشار بالا که باعث ضخیم شدن و سفت شدن عضله قلب می شود، بیشتر پمپاژ کند. این سفتی همچنین از آرامش کامل قلب در بین ضربان‌ها جلوگیری می‌کند، به این معنی که نمی‌تواند با خون کافی برای دادن آنچه به اندام‌ها نیاز دارند پر شود.

2. سکته مغزی

فشار خون بالا می تواند منجر به فیبریلاسیون دهلیزی یا Afib شود که به عنوان یک ریتم نامنظم قلب تعریف می شود. با Afib، خون در داخل قلب جمع می شود و می تواند لخته ایجاد کند. هنگامی که لخته خارج می شود، ممکن است به مغز برود و باعث سکته شود.

3. تشریح آئورت

آئورت شریان اصلی بدن است. آن را به عنوان یک لوله بزرگ در نظر بگیرید که از قلب شما امتداد یافته و از طریق شکم شما به سمت جنوب می رود. فشار خون بالا می تواند باعث شکافتن دیواره آئورت شود که به دلیل خونریزی داخلی، آسیب اندام، سکته مغزی و سایر عوارض می تواند کشنده باشد.

4. عوارض غیر قلبی عروقی

فشار خون بالا فقط در قلب و رگ‌ها آسیب نمی‌زند. می تواند بر عملکرد سایر قسمت های بدن نیز تأثیر بگذارد.

فشار خون بالا می تواند منجر به زخم در کلیه ها شود که توانایی آنها را در فیلتر کردن خون مختل می کند. این منجر به تجمع سموم می شود که می تواند باعث بیماری شود. فشار خون بالا همچنین می تواند با تغییر شکل شریان های چشم به بینایی آسیب برساند.

اکنون که از اثرات فشار خون بالا بر بدن خود مطلع شدید، حتماً میانگین فشار خون خود را دریابید تا در صورت لزوم تحت درمان قرار بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد