//
کدخبر: ۴۶۹۰۶۳ //
سلامت | تنبلی چشم در کودکی

خطرات تنبلی چشم در کودکی | والدین جدی بگیرید!

با تحقیقات انجام شده مشخص شده است که کودکانی که دچار تنبلی چشم می‌شوند، در بزرگسالی بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و دیابت قرار دارند.

خطرات تنبلی چشم در کودکی | والدین جدی بگیرید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر “زیگفرید واگنر”، محقق ارشد از مؤسسه چشم‌شناسی کالج لندن، اظهار داشتند: “چشم‌ها نقش مهمی در نگهداری سلامت کل بدن دارند. آنها ارتباط مستقیمی با سایر سیستم‌های بدن دارند، از این رو بررسی وضعیت بینایی در هر دو چشم بسیار حائز اهمیت است.”

تنبلی چشم زمانی رخ می‌دهد که بینایی یک چشم به طور صحیح توسعه نمی‌یابد. به دلیل اینکه مغز چشم به بینایی ضعیف‌تر توجه نمی‌کند، آن چشم از موقعیت خود منحرف می‌شود و معمولاً کمی دورتر از محلی که فرد به آن نگاه می‌کند، قرار می‌گیرد.

تحقیقات نشان داده‌اند که هر ۱۰۰ کودک، چهار کودک دچار تنبلی چشم می‌شوند که این شایع‌ترین وضعیت بینایی در کودکان است. در این مطالعه، بیش از ۱۲۶۰۰۰ فرد ۴۰ تا ۶۹ ساله مورد بررسی قرار گرفتند.

شرکت‌کنندگان مورد پژوهش پرسیده شدند که آیا در دوران کودکی به دلیل تنبلی چشم درمان شده‌اند و آیا هنوز هم در بزرگسالی به این مشکل مبتلا هستند یا خیر. همچنین، از آن‌ها پرسیده شد که آیا بیماری‌های دیگری در آن‌ها تشخیص داده شده است. نتایج نشان دادند که در بین بیش از ۳۲۰۰ نفری که در کودکی تنبلی چشم داشتند، ۸۲ درصد همچنان در بزرگسالی کاهش بینایی در یک چشم داشتند.

بزرگسالانی که در کودکی دچار تنبلی چشم بودند، ۲۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت، ۲۵ درصد افزایش خطر فشار خون بالا و ۱۶ درصد بیشتر در معرض خطر چاقی بودند. با توجه به نتایج این تحقیق، خطر مشکلات سلامتی در بزرگسالانی که مشکلات بینایی آن‌ها ادامه داشته یا در آن‌هایی که بینایی آن‌ها در بزرگسالی بهبود یافته است، مشاهده شد.

واگنر در یک بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: “تحقیق ما نشان می‌دهد که افرادی که در کودکی دچار تنبلی چشم بوده‌اند، بیشتر از افرادی که این مشکل را نداشته‌اند، به بیماری‌های قلبی و متابولیک در بزرگسالی دچار می‌شوند. با این حال، این یافته‌ها نشانگر این نیست که هر کودکی که دچار تنبلی چشم شده، حتماً در بزرگسالی به این نوع اختلالات مبتلا خواهد شد.”

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد