//
کدخبر: ۴۷۰۰۰۵ //
سلامت | قرص تیاماکس

عوارض و موارد مصرف قرص تیاماکس!

قرص تیاماکس نوعی ویتامین B1 است که برای درد پاها و گزگز کردن به ویژه برای بیماران دیابتی بسیار موثر است و به صورت روزانه مصرف می‌گردد. قرص تیاماکس نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد و باعث بهبود اعصاب و قلب می‌شود.

عوارض و موارد مصرف قرص تیاماکس!
به گزارش فرتاک نیوز،

ممکن است جهت کمک به کاهش وزن، پزشک مکمل‌های حاوی ویتامین ب ۱ را به بعضی افراد پیشنهاد دهد. شما باید در کنار رژیم غذایی و ورزش با مصرف این فراورده به کاهش اشتها و تبدیل چربی‌های بدن به انرژی کمک نمایید. در کنار درمان دکتری، بسیاری از متخصصین از مکمل‌های ویتامین B۱ برای درمان بیماری‌های افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات عصبی استفاده می‌کنند.

خواص قرص تیاماکس B1

تامین ویتامین B1 مورد نیاز بدن

کمک به التیام متابولیسم انرژی

مؤثر در بهبود انعطاف‌پذیری و عملکرد مفاصل

کمک به درمان افسردگی

کمک به ترک الکل

مصرف تیاماکس در دوران بارداری و شیردهی

مصرف قرص ویتامین تیاماکس  B۱ ۳۰۰ در دوران بارداری و شیردهی با رعایت مقادیر مجاز که دکتر تعیین کرده، بلامانع است.

یکی از ویژگی‌هایی که این ویتامین دارد محلول بودن در آب است و قابلیت ذخیره شدن در بدن را ندارد و اگر ذخیره هم شود و پس از گذشت دو هفته از بدن تخلیه می‌شود و به همین دلیل با مصرف دقیق قرص تیاماکس از کمبود این ویتامین در بدن جلوگیری کنیم.

وجود ویتامین B1 در بدن فعالیت‌های مهمی را به عهده دارد که این فعالیت‌ها شامل: کمک به سوخت‌وساز کربوهیدرات، کمک به هضم غذا و بهبود گوارش، نقش مهم در عملکرد بهتر عضلات، تأثیر در فعالیت‌های سلول‌های مغز، کنترل جریان الکترولیت عصبی و عضلانی می‌شود.

علائم کمبود ویتامین B1 و استفاده از قرص تیاماکس

پرخوری عصبی

افسردگی

عصبانیت

مشکلات گوارش از قبیل نفخ معده

تپش قلب و مشکلات قلبی

بی‌خوابی

 گیجی و کاهش قدرت حافظه

ناتوانی در تمرکز

کاهش اشتها و از دست دادن وزن

ضعف و خستگی عضلانی

ضعف و خستگی

آسیب‌های عصبی

نحوه مصرف قرص تیاماکس

قبل از مصرف قرص تیاماکس ابتدا راهنمای مصرف آن را باید با دقت بخوانید، به‌صورت معمول برای جبران کمبود ویتامین ب 1 در بدن روزانه یک عدد قرص استفاده می‌کنند، این قرص در دوز مای مختلفی وجود دارد که از دوز ۲۵ میلی‌گرم تا دوز ۱۰۰ میلی‌گرم وجود دارد که با توجه به نوع کمبود شدید و یا خفیف دور مصرفی آن‌هم متفاوت می‌باشد.

به‌طورمعمول شما می‌توانید پس از هر وعده غذایی اقدام به مصرف این قرص کنید اما بهترین حالت آن صبح بعد از بیدار شدن می‌باشد. چنانچه برای شما دوز مای بالاتری تجویز شود باید از قرص مای ۱۰۰ میلی‌گرمی دو تا ۳ بار در روز استفاده کنید.

عوارض قرص تیاماکس

خوشبختانه فعلاً عوارض جدی برای استفاده از قرص تیاماکس اعلام‌نشده است اما سعی کنید این دارو را زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد