//
کدخبر: ۴۷۰۰۰۶ //
سلامت | سرخک

با علائم و نشانه های سرخک بیشتر آشنا شوید!

با توجه به اینکه شیوع سرخک در کشور رو به افزایش بوده است، لازم است با علائم و نشانه‌های بیماری آشنا شود.

با علائم و نشانه های  سرخک بیشتر آشنا شوید!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مجید سرتیپی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دراین‌باره می‌گوید: سرخک یک بیماری بسیار مسری و بسیار منتشر است که اغلب کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بثورات جلدی از علائم مهم، ویروس سرخک یا با کمک ذرات در هوا و از طریق عطسه و سرفه یا از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی و دهان و گلوی افراد آلوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علائم سرخک تب، سرفه ملتحمه، آبریزش بینی، سرفه، و لکه‌های سفید در میدان قرمز روی سطح مخاطی دهان است. معمولاً در روز سوم تا هفتم پس از شروع بیماری ابتدا بثورات جلدی در صورت (منطقه خط مویی) ظاهر می‌شود و سپس به‌کل بدن سرایت می‌کند و ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد.

به گفته دکتر سرتیپی در صورت واکسینه نشدن 90 درصد از افرادی که در معرض ویروس سرخک قرار می‌گیرند به این بیماری مبتلا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل خطرناک بودن سرخک این است که می‌تواند عوارض جدی مانند عفونت گوش میانی، اسهال، سوءتغذیه، زخم قرنیه، کوری، و تورم مغز ایجاد کند و گاهی منجر به مرگ شود.

وی ادامه داد: برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی معتقدند آن دسته از بزرگ‌سالانی که درگذشته واکسینه شده‌اند ممکن است بار دیگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار گیرند اما اگر به کودکان دو دوز واکسن داده شود، آنگاه برای تمام زندگی توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها از این بیماری محافظت می‌شوند.

دکتر سرتیپی بابیان اینکه بهترین راه پیشگیری از سرخک واکسیناسیون است افزود: همه کودکان باید واکسن را دو بار در سن 12 ماهگی و 18 ماهگی و در صورت تأخیر در این به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات بهداشتی درمانی و همچنین افراد زیر 25 سال که واکسیناسیون ناقص دارند به هر دلیلی واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد