//
کدخبر: ۴۷۰۵۶۰ //
سلامت | آجیل

استفاده از میوه‌های خشک به جای آجیل شور و شیرینی !

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، استفاده از میوه‌های خشک به جای آجیل شور و شیرینی را توصیه می‌کند. آجیل‌ها به عنوان یکی از تنقلات محبوب در ایام عید شناخته می‌شوند، اما باید توجه داشت که مصرف زیاد آنها توصیه نمی‌شود و نباید یک وعده غذایی کامل به آنها اختصاص داد.

استفاده از میوه‌های خشک به جای آجیل شور و شیرینی !
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل بیان کرد: آجیل‌ها دارای مقدار زیادی چربی هستند و مصرف زیاد آنها می‌تواند باعث ورود انرژی بیش از حد به بدن شده و در نتیجه، به افزایش وزن منجر شود.

او تأکید کرد: استفاده معقولانه از آجیل‌ها، به اندازه یک وعده در ماه، تأثیر چندانی در افزایش وزن نخواهد داشت، اما مصرف مکرر آنها هفتگی یا بیشتر ممکن است وزن فرد را افزایش دهد. وی افزود: به علت اینکه مغزهای گیاهی حاوی چربی های نیازمند برای سلامتی هستند، توصیه می‌شود که افراد هفتگی حداقل دو وعده غذایی را از طریق مصرف سالاد با مغزهای گیاهی تأمین کنند. این روش، هم مصرف سبزی‌های مورد نیاز را افزایش می‌دهد و هم مقدار انرژی وارد شده به بدن را کاهش می‌دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد که کودکان و سالمندان باید از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند، اما از مصرف اقلام غذایی ناسالم باید پرهیز کنند، به ویژه سالمندان باید در مصرف آجیل‌های شور و شیرینی‌ها محتاط باشند.

وی افزود: برای هر دو گروه سنی، توصیه می‌شود که در ایام تعطیل فعالیت و تحرک بدنی داشته باشند. کودکان باید از مصرف زیاد شیرینی‌ها و آجیل‌ها پرهیز کرده و آنها را بر اساس نیاز بدن خود مصرف کنند. وی توضیح داد: افرادی که در حالت چاقی یا لاغری هستند باید در ایام تعطیل به رژیم‌های خود ادامه دهند و همچنین باید توجه کنند که تحرک بدنی همچنان باید در برنامه آنها باشد.

درباره مصرف میوه‌های خشک، او بیان کرد: میوه‌های خشک دارای ارزش غذایی بالایی هستند، اگرچه مصرف میوه‌های تازه بهتر است، اما جایگزینی آنها با آجیل‌ها و شیرینی‌ها از نظر تغذیه‌ای انتخاب خوبی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: به دلیل کاهش آب در میوه‌های خشک، افراد ممکن است مقدار بیشتری از آنها را مصرف کنند که باعث افزایش کالری می‌شود، بنابراین مصرف میوه‌های تازه از نظر فیبر و کالری بهتر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد