//
کدخبر: ۴۷۰۸۰۹ //
سلامت| وگان

رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه و تاثیر آن بر باروری!!

یک مطالعه جدید در مجله Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica اخیراً در مورد این جنبه از سلامت گزارش داده است و نتایج را در مادر و نوزاد در هنگام پیروی از رژیم های گیاهی در دوران بارداری بررسی می کند.

رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه و تاثیر آن بر باروری!!
به گزارش فرتاک نیوز،

از آنجایی که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه به دلیل افزایش همدردی با نگرانی‌های مربوط به محیط زیست و حقوق حیوانات رایج‌تر می‌شوند، بررسی چگونگی تأثیر این رژیم بر بارداری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این امر به ویژه برای آن دسته از رژیم های غذایی که در فهرست غذاهای قابل قبول خود بسیار محدود هستند، صادق است.

در دانمارک، در سال 2010 به ندرت کسی وگان بود، اما تنها 12 سال بعد، این نسبت به 3 درصد افزایش یافت. در میان جوانان زیر 34 سال، بالای 7 درصد است.

از آنجایی که 70 درصد از گیاهخواران دانمارکی زن هستند، نسبت گیاهخواران در بارداری ممکن است همچنان بیشتر باشد. در حالی که رژیم های گیاهخواری با خطر کمتر مرگ و میر به هر دلیلی مرتبط است، در برخی مطالعات، شواهد دقیق تری مورد نیاز است.

رژیم های گیاهی و وگان به شدت محدود شده و سایر رژیم های گیاهی خطر کمبود مواد مغذی را افزایش داده اند. این می تواند بر سلامت کلی تأثیر بگذارد. با این حال، تأثیر بالقوه بر وزن هنگام تولد و پیامدهای بارداری همچنان مهمتر است.

مطالعات قبلی یافته های متناقضی را در مورد وزن هنگام تولد در نوزادان مادران گیاهخوار گزارش کرده اند. اخیراً، دو مطالعه، یکی اسرائیلی و دیگری آمریکایی وزن هنگام تولد کمتر و خطر بالاتری برای نوزادان کوچک برای سن حاملگی (SGA) در این گروه نشان دادند. فقدان اطلاعات دقیق تغذیه ای اغلب نتیجه گیری قطعی را مختل می کند.

در نتیجه، دستورالعمل های بهداشت عمومی نیز قانع کننده نیستند و بر اساس داده های محدودی هستند. این را می توان تنها با توصیف دقیق ترکیب رژیم غذایی گیاهخواران و وگان ها بهبود بخشید.

برای مطالعه کنونی، محققان از داده‌های گروه ملی تولد دانمارک، شامل بیش از 100000 بارداری از بیش از 90000 مادر استفاده کردند. از این میان، داده های رژیم غذایی و پیامد بارداری در بیش از 66000 بارداری در این مطالعه گنجانده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد