//
کدخبر: ۴۷۰۹۹۵ //
سلامت| آلزایمر

انار بخورید تا آلزایمر نگیرید!

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که Urolithin A، ترکیبی طبیعی که از انار به دست می‌آید، می‌تواند از حافظه و عملکرد شناختی حمایت کند و التهاب مغزی را کاهش دهد. مطالعه‌ای جدید بر روی موش‌ها نشان داده که Urolithin A ممکن است در درمان بیماری آلزایمر اثرات مثبتی داشته باشد.

انار بخورید تا آلزایمر نگیرید!
به گزارش فرتاک نیوز،

پلی‌فنول‌های موجود در انار می‌توانند تولید Urolithin A را در باکتری‌های روده افزایش دهند. کارشناسان توصیه می‌کنند که به جای مصرف مکمل‌ها، این ترکیب مفید از طریق رژیم غذایی مناسب افزایش یابد.

تأثیر رژیم‌های غذایی بر پیشگیری از آلزایمر

رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای و MIND می‌توانند به دلیل مصرف کمتر چربی‌های اشباع و قندهای التهابی و مصرف بیشتر ویتامین‌ها، مواد معدنی، امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها، در پیشگیری از آلزایمر موثر باشند.

آلزایمر با استرس اکسیداتیو بالا مرتبط است. افزایش مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک کرده و احتمالاً اثرات بیماری را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که در مجله “Alzheimer’s & Dementia” منتشر شده است، اثرات Urolithin A را بررسی کرده است. این ترکیب طبیعی توسط باکتری‌های روده در هنگام پردازش پلی‌فنول‌های موجود در انار تولید می‌شود و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است.

محققان مدل‌های مختلف موش آلزایمر را با Urolithin A به مدت پنج ماه درمان کردند. نتایج نشان داد که این ترکیب می‌تواند یادگیری و حافظه را تقویت کند، التهاب عصبی را کاهش دهد و فرآیندهای پاکسازی سلولی را بهبود بخشد.

اگرچه نتایج مطالعات حیوانی به طور مستقیم به انسان‌ها قابل تعمیم نیست، کارشناسان معتقدند که Urolithin A ممکن است در آینده به عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده یا درمانی برای بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد