//
کدخبر: ۴۷۱۱۴۵ //
سلامت | نرخ خودکشی

کاهش نرخ خودکشی در میان بیماران سرطانی!

با وجود افزایش کلی نرخ خودکشی در میان آمریکایی‌ها، گروهی که این روند را رد کرده است، بیماران مبتلا به سرطان هستند. کارشناسان معتقدند که بهبود دسترسی به مشاوره و سایر خدمات “مراقبت‌های روانی-اجتماعی” نقش مهمی در کاهش فشارهای عاطفی ناشی از سرطان و پیشگیری از تصمیم‌گیری‌های ناگوار بیماران ایفا کرده است.

کاهش نرخ خودکشی در میان بیماران سرطانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

تیمی به رهبری دکتر کیانگ لیو از مرکز ملی سرطان در آکادمی علوم پزشکی چین، پکن، اشاره کردند که علی‌رغم این بهبودها، بیماران سرطانی همچنان با خطر بالای خودکشی مواجه هستند. مطالعات نشان می‌دهد که میزان خودکشی در بیماران سرطانی دو برابر جمعیت عمومی ایالات متحده است، به‌ویژه در مردان که به طور قابل توجهی بیشتر از زنان در معرض خطر هستند. این خطر تا ۱۵ سال پس از تشخیص بالا باقی می‌ماند.

گزارش جدیدی که در ۲۷ می در مجله Translational Psychiatry منتشر شد، به بررسی داده‌های بیش از ۵ میلیون آمریکایی که بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۷ به سرطان مبتلا شده بودند، پرداخته است. از بیش از ۸۰۰۰ نفری که بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، ۸۲ درصد مرد، ۹۳ درصد سفیدپوست و ۷۳ درصد بین ۵۰ تا ۷۹ سال سن داشتند.

خبر خوب این است که نرخ خودکشی در میان بیماران سرطانی به طور پیوسته کاهش یافته است. این کاهش ابتدا بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۱۳ آغاز شد و سپس بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ به شدت افزایش یافت، به‌طوری که هر سال حدود ۲۷ درصد کاهش یافت.

عوامل مؤثر بر کاهش نرخ خودکشی

تیم لیو به ترکیبی از عوامل امیدوارکننده پشت این روندهای مثبت اشاره کرده‌اند. مهم‌ترین عامل این است که بسیاری از تومورها دیگر حکم اعدام ندارند. به گفته محققان چینی، “پیشرفت‌های مهمی در درمان‌های پزشکی برای بدخیمی‌ها صورت گرفته است”. علاوه بر این، “نقش مراقبت‌های روانی-آنکولوژی، مراقبت تسکینی و مراقبت از آسایشگاه به طور چشمگیری تحول یافته و استفاده از این خدمات را افزایش داده و کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشیده است”.

نتیجه‌گیری

توسعه مدل‌های مراقبت یکپارچه و مشارکتی نیز به ارائه یک رویکرد جامع‌تر و هماهنگ‌تر برای مراقبت از بیماران سرطانی کمک کرده است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با افکار و احساسات خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنید، خط زندگی خودکشی و بحران ۹۸۸ می‌تواند کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد