//
کدخبر: ۴۷۱۳۳۷ //
سلامت | بیماری

کار در شیفت شب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در افراد افزایش دهد !

کار در شیفت شب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در افراد افزایش دهد و یک مطالعه جدید توضیح احتمالی را برای این موضوع نشان می دهد. محققان دریافتند که به نظر می رسد تنها چند روز در یک برنامه شیفت شب، ریتم های بدن مرتبط با تنظیم قند خون، سوزاندن انرژی و التهاب را از بین میبرد.

کار در شیفت شب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در افراد افزایش دهد !
به گزارش فرتاک نیوز،

نویسنده ارشد این مطالعه توضیح داد: “فرآیندهایی به ساعت بیولوژیکی اصلی در مغز ما گره خورده اند که می گویند روز روز است و شب شب است و فرآیندهای دیگری که از ریتم هایی پیروی می کنند که در جای دیگری از بدن تنظیم شده است که می گویند شب روز است و روز شب است.” هانس ون دونگن، مدیر مرکز تحقیقات خواب و عملکرد در دانشگاه ایالتی واشنگتن.

ون دونگن در یک بیانیه خبری دانشگاه گفت: «وقتی ریتم‌های داخلی بدن بی‌نظم می‌شوند، این استرس پایدار در سیستم خود دارید که به اعتقاد ما پیامدهای سلامتی طولانی‌مدتی دارد».

دانشکده پزشکی هاروارد می گوید کارگران شیفت شب در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی، دیابت، سندرم متابولیک و سرطان هستند. برای این مطالعه، محققان یک آزمایش آزمایشگاهی کنترل‌شده را شامل داوطلبانی انجام دادند که به مدت سه روز در برنامه‌های شیفت شب یا روز شبیه‌سازی شده بودند.

به گفته محققان، پس از آخرین شیفت کاری، شرکت‌کنندگان به مدت 24 ساعت در شرایط ثابت بیدار نگه داشته شدند تا ریتم‌های بیولوژیکی داخلی خود را اندازه‌گیری کنند. به گفته محققان، نمونه‌های خونی که در طول دوره 24 ساعته گرفته شد، پروتئین‌های موجود در سلول‌های ایمنی را نشان داد که نزدیک به ساعت بیولوژیکی اصلی است که بدن را در ریتم 24 ساعته نگه می‌دارد.

ساعت اصلی در برابر برنامه‌های شیفت تغییر یافته انعطاف‌پذیر است، بنابراین این ریتم‌های پروتئینی در پاسخ به برنامه شیفت شب تغییر چندانی نداشتند. با این حال، محققان دریافتند، بسیاری از پروتئین‌های دیگر دارای ریتم‌هایی هستند که به طور قابل‌توجهی در کارگران شیفت شب تغییر می‌کند.

محققان دریافتند که تقریباً یک معکوس کامل در ریتم پروتئین هایی که قند خون را مدیریت می کنند وجود دارد. علاوه بر این، فرآیندهای درگیر در تولید انسولین و حساسیت دیگر در کارگران شیفت شب هماهنگ نبود. به گفته محققان، این اثر ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که بدن در تلاش است تا تغییرات قند خون ناشی از برنامه شیفت شب را خنثی کند.

ممکن است در حال حاضر پاسخی سالم باشد، اما با گذشت زمان، سطح قند خون ضعیف می تواند به سلول ها و اندام ها آسیب برساند. محققان در مرحله بعدی قصد دارند کارگران دنیای واقعی را مطالعه کنند تا ببینند آیا نتایج آزمایش آزمایشگاهی آنها در طول کار معمولی شیفت شب رخ می دهد یا خیر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد