//
کدخبر: ۴۷۱۳۳۸ //
سلامت| صرع

رابطه مشکلات آپنه خواب با صرع !

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مشکلات آپنه خواب می‌تواند با صرع در اواخر عمر ارتباط داشته باشد.

رابطه  مشکلات آپنه خواب  با صرع !
به گزارش فرتاک نیوز،

صرع دیررس، تشنج‌هایی است که بعد از ۶۰ سالگی شروع می‌شوند. دکتر «ربکا گوتسمن»، از مؤسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی آمریکا، اشاره کرده است که این ارتباط ممکن است با بیماری‌های مغزی یا قلبی مرتبط باشد.

گوتسمن بیان کرده است: «افراد مسن بالاترین نرخ جدید صرع را دارند، بدون دلیل مشخص.» ارتباط آپنه خواب با سلامتی ضعیف مغز مدت‌هاست مشاهده می‌شود، اما ارتباط آن با صرع هنوز به خوبی درک نشده است.

محققان بر روی داده‌های بیش از ۱۳۰۰ نفر که در مطالعه‌ای درباره تنفس ناهنجار و بیماری‌های قلبی ثبت‌نام کرده بودند، تحقیق کردند. این تحقیق نشان می‌دهد که وضعیت هیپوکسی شبانه (کاهش اشباع اکسیژن به کمتر از ۸۰ درصد در طول خواب) باعث افزایش سه برابری در مبتلایان به صرع دیررس می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به صرع دیررس در افراد مبتلا به آپنه خواب در اواخر زندگی دو برابر افرادی بیشتر است که این مشکل را ندارند.

آیا کنترل آپنه خواب (با استفاده از دستگاه CPAP به عنوان مثال) می‌تواند در جلوگیری از صرع دیررس موثر باشد؟ دکتر «کریستوفر کاروسلا»، از دانشگاه جانز هاپکینز، می‌گوید: «کشف علل برگشت‌پذیر برای صرع یک هدف مهم برای محققان و پزشکان است. امیدواریم که این تحقیق گامی مهم در این راه باشد و برای ارزیابی و درمان آپنه خواب در بیماران مبتلا به صرع تشویق‌بخش باشد.»”

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد