//
کدخبر: ۴۷۱۴۵۵ //

تاثیر خوردن نمک بر استرس

خوردن نمک زیاد منجر به افزایش سطح استرس می‌شود

تاثیر خوردن نمک بر استرس
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج یک مطالعه جدید توسط دانشگاه ادینبورگ انگلیس نشان داد که مصرف بیش از حد غذاهای شور می تواند منجر به افزایش سطح استرس شود.

محققان دریافتند زمانی که موش ها با رژیم غذایی پر نمک تغذیه می شدند، سطح هورمون استرس 75 درصد افزایش می یابد. کارشناسان امیدوارند یافته های آنها بازنگری در سیاست های بهداشت عمومی در مورد مصرف نمک را تشویق کند، که در نهایت می تواند تولید کنندگان را به کاهش میزان سدیم در غذاهای فرآوری شده سوق دهد.

در حالی که انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان کمتر از چهار گرم نمک در روز مصرف کنند، اکثر مردم بیش از دو برابر این مقدار را به طور منظم مصرف می کنند. محققان افزودند: مصرف زیاد نمک باعث بیماری های قلبی عروقی می شود و ممکن است در بیماری های خودایمنی، برخی سرطان ها و اختلالات شناختی موثر باشد.

خطرات سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد نمک به خوبی ثابت شده است، اما اثرات مهم آن بر رفتار مردم نامشخص است. برای این مطالعه، متخصصان بر روی موش هایی تمرکز کردند که از رژیم غذایی پر نمک مشابه با آنچه اکثر انسان ها می خورند تغذیه می شدند.

نتایج نشان داد که رژیم غذایی شور باعث افزایش سطح هورمون استرس در موش‌ها و دو برابر شدن پاسخ هورمونی آنها به استرس محیطی می‌شود. علاوه بر این، مصرف زیاد نمک باعث افزایش فعالیت ژن هایی می شود که در مغز پروتئین تولید می کنند و نحوه واکنش بدن به استرس را کنترل می کنند.

کارشناسان می گویند مطالعات بیشتری برای بررسی اینکه آیا نمک اضافی منجر به تغییرات رفتاری دیگر مانند اضطراب و پرخاشگری می شود در حال انجام است.

پروفسور متیو بیلی گفت: “درک اینکه چگونه غذای پر نمک سلامت روان ما را تغییر می دهد گام مهمی در جهت بهبود سلامت است. ما می دانیم که خوردن نمک زیاد به قلب، رگ های خونی و کلیه های ما آسیب می رساند. این مطالعه اکنون به ما می گوید که نمک زیاد در غذای ما همچنین نحوه مدیریت استرس مغز را تغییر می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد