//
کدخبر: ۴۷۱۷۳۰ //
سلامت | چاقی

درمان چاقی با این داروها امکان پذیر است؟

چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای تعدادی از نگرانی ها و بیماری ها است. درمان‌های غیرتهاجمی و تهاجمی کنونی برای چاقی دارای خطرات و موانعی است که افراد ممکن است نیاز به غلبه بر آنها داشته باشند.

درمان چاقی با این داروها امکان پذیر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا یک کپسول ارتعاشی و قابل بلع می تواند به درمان چاقی کمک کند؟ دانشمندان یک درمان بالقوه برای چاقی به شکل کپسول بلعیده ای ساخته اند که در معده می لرزد و مغز را فریب می دهد.

چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای تعدادی از نگرانی ها و بیماری ها است. درمان‌های غیرتهاجمی و تهاجمی کنونی برای چاقی دارای خطرات و موانعی است که افراد ممکن است نیاز به غلبه بر آنها داشته باشند. جدیدترین درمان چاقی توسط محققان MIT ارائه شده است که کپسول قابل بلعیدنی را ساخته اند که در معده می لرزد. نحوه عملکرد این کپسول با فریب دادن مغز است که فکر کند پر است.

از سال 2020، حدود 38 درصد از جمعیت جهان دارای چاقی یا اضافه وزن در نظر گرفته می شوند که انتظار می رود این درصد تا سال 2025 به 42 درصد افزایش یابد. چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای انواع نگرانی های سلامتی است، از جمله فشار خون بالا، منبع مورد اعتماد کلسترول بالا، منبع مطمئن آپنه خواب و افسردگی.

علاوه بر این، چاقی ممکن است شانس ابتلای فرد به بیماری هایی مانند بیماری قلبی عروقی، منبع مورد اعتماد دیابت نوع 2، منبع مورد اعتماد آرتروز، منبع مورد اعتماد زوال عقل و حتی برخی سرطان ها را افزایش دهد. اگرچه درمان‌هایی برای چاقی وجود دارد، برخی از مداخلات مانند ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می‌تواند برای فرد برای مدت طولانی سخت باشد و برخی دیگر مانند جراحی کاهش وزن نیز موانعی دارند که ممکن است فرد را از آن دور نگه دارد. رفتار.

برای کمک به ارائه یک گزینه جدید برای درمان غیرتهاجمی چاقی، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک کپسول بلعیده ای ساخته اند که در معده ارتعاش می کند و مغز را فریب می دهد تا فکر کند پر است. اطلاعات مربوط به این تحقیق جدید اخیراً در مجله Science Advances منتشر شده است.

یافتن درمان‌های غیرتهاجمی جدید برای چاقی

دکتر شریا سرینیواسان، دانشجوی سابق و فوق دکترای MIT که اکنون استادیار مهندسی زیستی در دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی این مطالعه است، به مدیکال نیوز تودی گفت که توسعه روش‌های جدید غیرتهاجمی برای درمان چاقی از اهمیت زیادی برخوردار است. مقابله با چالش های چند وجهی ناشی از این بحران بهداشت جهانی.

دکتر سرینیواسان ادامه داد: «مداخلات سنتی، مانند جراحی‌های تهاجمی، می‌تواند با خطرات، هزینه‌ها و اصلاح سبک زندگی قابل توجهی همراه باشد و کاربرد و اثربخشی آنها را محدود کند». روش‌های غیرتهاجمی برای درمان چاقی جایگزین‌هایی برای روش‌های تهاجمی، کاهش خطرات و هزینه‌های مرتبط و در عین حال بهبود دسترسی برای جمعیت گسترده‌تر ارائه می‌دهند.

او توضیح داد که در ساخت کپسول قابل بلعیدن، آنها می‌خواستند روشی را توسعه دهند که به مکانیسم‌های سیگنال دهی طبیعی بدن به شکل حلقه بسته متکی باشد.

ما معتقدیم که تکیه بر این مکانیسم ها عوارض جانبی را به حداقل می رساند. تکیه بر mechanostimulation Trusted Source هنوز در این برنامه مورد بررسی قرار نگرفته است و ممکن است روش جدیدی ارائه دهد که می تواند منجر به افزایش کارایی، غلبه بر محدودیت های روش های فعلی شود. (و) یک راه حل مبتنی بر کپسول مقیاس پذیری و به حداقل رساندن هزینه ها را ارائه می دهد و این امر را برای جمعیت جهانی قابل دسترس می کند.

راه های طبیعی برای احساس سیری

MNT همچنین با دکتر میرعلی، جراح چاقی و مدیر پزشکی مرکز کاهش وزن جراحی MemorialCare در مرکز پزشکی Orange Coast در Fountain Valley، CA، درباره این تحقیق جدید گفتگو کرد. در حالی که دکتر علی گفت این یک مفهوم غیرتهاجمی جالب است، او به برخی از موانع بالقوه اشاره کرد.

او توضیح داد: «اول، معده در عرض یک ساعت خالی می‌شود، بنابراین طولانی‌ترین مدتی که این ماده به شما چنین تأثیری می‌دهد، یک ساعت خواهد بود. “شما نمی توانید به قورت دادن یکی از این ها در هر ساعت ادامه دهید، بنابراین آنها باید راهی برای ماندگاری بیشتر در معده پیدا کنند. اگر این امکان وجود دارد، آنگاه می‌تواند یک جایگزین باشد.»

مسئله دیگر این است که باتری دارد و باتری ها به دلیل ایجاد مشکلات زیادی در دستگاه گوارش بدنام هستند. در واقع، وقتی یک کودک یک باتری را می بلعد، مانند یکی از آن باتری های دکمه ای کوچک، یک اورژانس جراحی است. بنابراین، بلع عمدی باتری توسط بیمار معمولاً ایده خوبی نیست.

او گفت که توسعه درمان‌های غیرتهاجمی جدید چاقی برای محققان بسیار مهم است زیرا اگرچه جراحی کاهش وزن سال‌هاست که وجود داشته و هنوز موثرترین درمان است، بسیاری از بیماران در مورد آن نگران هستند.

“در واقع، از بیمارانی که واجد شرایط جراحی کاهش وزن هستند، تنها حدود 2٪ یا بیشتر عمل جراحی انجام می دهند زیرا ترس و تصورات نادرست زیادی در مورد جراحی، مسائل بیمه، مسائل روانی اجتماعی و سایر موانع برای دستیابی به جراحی وجود دارد.” او توضیح داد.

دکتر علی همچنین گفت راه هایی وجود دارد که افراد می توانند به طور طبیعی معده و مغز خود را فریب دهند تا احساس سیری کنند تا به کاهش وزن کمک کنند.

چیزهایی که از نظر کالری متراکم تر هستند مانند پروتئین ها معمولاً باعث می شوند بیمار برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. بنابراین به بیمار تاکید می کنیم که پروتئین و سبزیجات بیشتری مصرف کند. چیزهایی مانند کربوهیدرات‌ها و قندها سریع‌تر هضم می‌شوند، بنابراین معمولاً برای مدت زمان کوتاه‌تری احساس سیری می‌کنند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد