//
کدخبر: ۴۷۱۸۷۸ //

با این رژیم غذایی کمر باریک می شوید

رژیم غذایی آتلانتیک میتواند دور کمر شما را کوچک کند.

با این رژیم غذایی کمر باریک می شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعه نشان می دهد رژیم غذایی آتلانتیک می تواند به کلسترول شما کمک کند و دور کمر شما را کوچک کند یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آتلانتیک، یک روش سنتی غذا خوردن در پرتغال و اسپانیا پیروی می کردند، پس از 6 ماه کمتر به سندرم متابولیک مبتلا شدند. سندرم متابولیک گروهی از پنج عامل خطرساز سلامتی است که می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و سکته شود. آنها شامل قند خون بالا، فشار خون بالا و دور کمر بزرگ هستند.

رژیم آتلانتیک بر غذاهای فصلی، محلی، تازه و کم فرآوری شده مانند سبزیجات و میوه ها، ماهی و غذاهای دریایی و روغن زیتون تاکید دارد. یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آتلانتیک، یک روش سنتی غذا خوردن در بخش هایی از پرتغال و اسپانیا پیروی می کردند، شانس ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دادند.

سندرم متابولیک گروهی از پنج عامل خطر است که می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی شود. اگر سه یا بیشتر از این عوامل وجود داشته باشد، فرد مبتلا به سندرم متابولیک تشخیص داده می شود:

  • گلوکز خون بالا (قند)
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای تری گلیسیرید خون
  • دور کمر بزرگ
  • سطح پایین کلسترول HDL (“خوب”) خون

دکتر چنگ هان چن، متخصص قلب مداخله‌ای و مدیر پزشکی Structural می‌گوید: «این مطالعه فواید [رژیم غذایی آتلانتیک] را برای جنبه‌های مختلف سلامت، مانند سطح کلسترول، فشار خون، کنترل قند خون، و چاقی نشان داد. برنامه قلب در مرکز پزشکی MemorialCare Saddleback در لاگونا هیلز، کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت.

او گفت: “این نتایج نباید تعجب آور باشد، زیرا رژیم غذایی بسیار شبیه به رژیم غذایی مدیترانه ای است که به خوبی مطالعه شده و مفید است.” این مطالعه در 7 فوریه در مجله JAMA Network OpenTrusted Source منتشر شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد