//
کدخبر: ۴۷۲۰۷۲ //
سلامت | سرطان

۶۰ درصد از موارد سرطان قابل پیشگیری هستند!

در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) برای گسترش فعالیت‌های غربالگری، تشخیص، درمان، خودمراقبتی و تولید دانش در زمینه سرطان، از اعتماد و تلاش‌های پیوسته این مؤسسه تقدیر شد.

60 درصد از موارد سرطان قابل پیشگیری هستند!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد که تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت‌گرا هستند و مأموریت کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان نیز به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شده است. وی افزود که شیوع بیماری‌های غیر واگیر، به ویژه سرطان، نیاز به توجه جدی دارد و تغییرات در الگوهای بیماری‌ها و خدمات پیشگیری و درمان نیازمند توجه بسیار است.

رئیس دانشگاه بیان کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس شواهد و تحقیقات علمی، در حوزه ثبت بیماری‌ها و ارائه خدمات مراقبتی سرطان فعال است.

او همچنین بیان کرد که تمرکز بر پیشگیری از سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است و خودمراقبتی و آگاهی جامعه نقش مهمی در این زمینه دارند. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه تحقیقات و خدمات مراقبتی سرطان فعال است و از هر نوع همکاری علمی و پژوهشی استقبال می‌کند.

رئیس دانشگاه بیان کرد که سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستان HIM در دانشگاه بهبود یافته و قابل اجراست. این سامانه به طور گسترده‌ای در زمینه‌های بهداشت، آموزش و پژوهش قابل استفاده است. در راستای اجرای تفاهم‌نامه، برگزاری جلسات مشترک با حوزه بهداشت، درمان و فنی به منظور شروع فعالیت‌ها پیشنهاد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد