//
کدخبر: ۴۷۲۱۷۶ //

افراد جوان و سالم نیز ممکن است دچار سکته مغزی شوند؟

این دختر 18 ساله فکر می کرد که در سلامت کامل است، سپس سکته کرد. بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده است، با این حال تنها حدود نیمی از زنان از این واقعیت آگاه هستند. کایلی لاف، ورزشکار قایقرانی بخش یک، داستان خود را از سکته مغزی در 18 سالگی به اشتراک می گذارد. انتخاب سبک زندگی می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد.

افراد جوان و سالم نیز ممکن است دچار سکته مغزی شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ژوئیه قبل از اینکه کایلی لاف دانشگاه بوستون را راه اندازی کند، او به همراه تیم قایقرانی که به زودی در کالج قرار می گیرد به یک سفر 5 هفته ای در نیوزلند رفت. چند هفته بعد، این دختر 18 ساله در اتاق هتلش سکته کرد.

او در حال تماشای اینستاگرام روی گوشی خود بود که ناگهان همه چیز سیاه شد و احساس چرخش شدیدی کرد.

«وقتی از چرخش و سیاهی بیرون آمدم، از انرژی اندکی که در اندامم باقی مانده بود (آنها بسیار ضعیف و نیمه فلج می شدند) استفاده کردم تا بدوم و در اتاق هتل را باز کنم. لاف به Healthline گفت: من از بالای ریه‌هایم برای کمک فریاد زدم، اما در حال بیرون آمدن بود.

هم تیمی های او از اتاق هایشان بیرون دویدند و مربی خود را گرفتند. لاف گفت: “من نمی دانستم چه خبر است.”

از آنجایی که در نیوزلند زمستان بود، طوفان برفی شدیدی در راه بود. دهکده کوهستانی که تیم در آن اقامت داشت تعطیل شد. با این حال، مربی لاف او را چند مایلی پایین تر از جاده به یک مرکز مراقبت اورژانسی رساند، جایی که به او دستور داده شد که او را به بیمارستان ببرد.

اما به دلیل شرایط آب و هوایی امکان انتقال او با آمبولانس یا هلیکوپتر وجود نداشت و مربی او را با ون تیم سوار کرد. در حالی که رانندگی تا بیمارستان معمولاً دو ساعت طول می کشد، آنها پنج ساعت طول می کشند.

در تمام مدت سواری، لاف مجبور بود در ون را باز نگه دارد، زیرا او استفراغ می کرد.

لاف گفت: “مربی من مجبور شد با کارکنان اورژانس که جاده ها را بسته بودند مذاکره کند تا مرا به بیمارستان برسانند.” وحشت داشتم، سرم می‌چرخید، دراز می‌کشیدم و نمی‌توانستم حرکت کنم و تنها احساسی که داشتم وحشت بود، زیرا فکر می‌کردم از آن ون خارج نمی‌شوم.

افراد جوان و سالم نیز ممکن است دچار سکته مغزی شوند

بله، افراد جوان و سالم نیز ممکن است دچار سکته مغزی شوند، اگرچه این اتفاق کمتر اتفاق می‌افتد نسبت به افراد مسنتر. علل مختلفی می‌تواند به سکته مغزی در افراد جوان منجر شود، از جمله:

1. فعالیت‌های ورزشی یا فعالیت‌های بدنی شدید: برخی فعالیت‌های ورزشی یا ورزش‌های بدنی شدید می‌تواند باعث افزایش فشار خون و شرایطی مانند ترشح چربی‌ها در رگ‌ها شود که ممکن است به سکته مغزی منجر شود.

2. ترکیب عوامل خطرزای زندگی: استفاده از مواد مخدر، سیگار کشیدن، مصرف الکل بالا، چاقی، فشار خون بالا، دیابت و سایر عوامل خطرزای مرتبط با بیماری‌های قلبی-عروقی می‌توانند در افراد جوان نیز باعث سکته مغزی شوند.

3. عوامل ژنتیکی: برخی افراد ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی بیشتر در معرض خطر سکته مغزی باشند.

4. بیماری‌های خاص: برخی بیماری‌ها مانند میگرن با آورژنت، فیبروموسکولر دیسپلازی، و برخی اختلالات خونی مانند هموفیلی و تالاسمیا می‌توانند باعث افزایش خطر سکته مغزی در افراد جوان شوند.

اگر افراد جوان هم از علائم مشخصه سکته مغزی مانند اختلال در حرکت، تورم یا درد در یک ناحیه از بدن، از دست دادن حافظه یا مشکل در گفتار و زبان، سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و یا درد سر شدید رنج می‌برند، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد