//
کدخبر: ۴۷۲۴۶۲ //
سلامت | داروی ضد اسید معده

بهترین داروی ضد اسید معده کدام است؟

قرص پنتوپرازول یک داروی ضد اسید معده است که برای درمان بیماری‌ هایی مانند زخم معده، بی‌ اشتهایی، تب روماتیسمی و برخی بیماری‌ های دیگر استفاده می‌شود.

بهترین  داروی ضد اسید معده کدام است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پنتوپرازول با کاهش سطح اسید معده، به تسکین علائمی مانند درد معده، سوزش معده و سایر علائم همراه با اختلالات گوارشی کمک می‌کند. پنتوپرازول بصورت قرص خوراکی تولید و عرضه می‌شود. البته مصرف قرص پنتوپرازول و هر دارویی باید تحت نظر پزشک متخصص باشد.

قرص پنتوپرازول برای چیست

به گزارش دکتر نیوز، پنتوپرازول یک داروی مهم در خانواده داروهای ضد اسید معده با نام گروه پروتون پمپ است. این دارو با کاهش فعالیت پمپ های پروتونی در سلول های بخش اسیدزای معده، سطح اسید معده را کاهش و با این کار به تسکین علائم بیماری‌های معده کمک می‌کند.

پنتوپرازول در درمان بیماری های معده و اثنی عشریه مانند زخم معده، التهاب مخاط معده، برآوردن اسید معده برای تشخیص هلیکوباکترپیلوری، و همچنین برای جلوگیری از آسیب به معده در بیمارانی که داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مصرف می کنند، موثر است. پنتوپرازول به صورت قرص خوراکی یا کپسول موجود است و باید تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود. ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند سرگیجه، خستگی، دل درد و نفخ را به همراه داشته باشد. در صورتی که هر گونه علائم جانبی پس از مصرف دارو تجربه شود، باید به پزشک خود اطلاع داده شود.

موارد مصرف داروی پنتوپرازول

پنتوپرازول برای درمان بیماری‌های معده و اثنی عشریه مانند:

زخم معده

التهاب معده

برآوردن اسید معده برای تشخیص هلیکوباکترپیلوری (Helicobacter pylori)، باکتری که عفونت معده را ایجاد می‌کند.

جلوگیری از آسیب به معده در بیمارانی که داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مصرف می‌کنند.

پنتوپرازول همچنین برای کاهش سطح اسید معده در خلال اقدامات جراحی معده و برخی اختلالات گوارشی دیگر نیز استفاده می‌شود.

قرص و کپسول پنتوپرازول توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود و ممکن است در موارد دیگر نیز برای استفاده مناسب با دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

عوارض جانبی پنتوپرازول

مصرف قرص پنتوپرازول 20 و 40 ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

سرگیجه

خستگی

دل درد

نفخ

تغییر در طعم دهان

اسهال یا یبوست

افزایش آنزیم‌های کبدی

ریزش مو

خارش و قرمزی پوست

در صورتی که هر گونه علائم جانبی پس از مصرف دارو تجربه شود، باید به پزشک خود اطلاع داده شود. همچنین، در صورت تجربه هر گونه علایم جدی مانند تنگی نفس، ورم لب‌ها، دهان، صورت و زبان، تنگی عروق و قلبی، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد