//
کدخبر: ۴۷۳۱۱۳ //
سلامت | دارو

داروی ویگووی برای چه مواردی استفاده میشود؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و نوع خاصی از نارسایی قلبی پس از 1 سال تزریق سماگلوتید، بهبودی در علائم خود مشاهده کردند.

داروی ویگووی برای چه مواردی استفاده میشود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالی که شرکت‌کنندگانی که سماگلوتید دریافت می‌کردند نسبت به افراد بدون دیابت در آزمایش‌های قبلی وزن کمتری از دست دادند، مزایای مشابهی را مشاهده کردند.

محققان می گویند که این نشان می دهد که مزایای مربوط به نارسایی قلبی سماگلوتید ممکن است فراتر از مزایای کاهش وزن باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و نوع خاصی از نارسایی قلبی پس از 1 سال تزریق سماگلوتید، بهبودهایی را در علائم و محدودیت های فیزیکی خود مشاهده کردند.

این مزایا حتی زمانی رخ داد که این گروه از بیماران در یک کارآزمایی مشابه وزن کمتری نسبت به افراد بدون دیابت از دست دادند.

سماگلوتاید ماده فعال داروی دیابت Novo Nordisk Ozempic و داروی کاهش وزن Wegovy است. ماه گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز منبع معتبر Wegovy را برای کاهش خطر مشکلات جدی قلبی در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، تایید کرد. این یافته ها نشان می دهد که سماگلوتاید، آگونیست گیرنده پپتید-1 (GLP-1) شبه گلوکاگون، ممکن است مزایای مرتبط با قلب را فراتر از مزایای کاهش وزن ارائه دهد.

این یک کارآزمایی مهم است که این مفهوم را تقویت می کند که بیماران مبتلا به سندرم نارسایی قلبی می توانند از تجویز دارویی که در ابتدا برای کاهش قند خون ساخته شده بود سود بیشتری ببرند و اکنون به عنوان یک راه مهم برای کاهش حوادث قلبی عروقی و نارسایی قلبی ظاهر شده است. دکتر ریچارد رایت، متخصص قلب و عروق در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، که در تحقیقات جدید شرکت نداشت، گفت. این یافته ها در 6 آوریل در جلسه علمی کالج قلب و عروق آمریکا در سال 2024 در آتلانتا ارائه شد و به طور همزمان در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد