//
کدخبر: ۴۷۳۱۲۰ //
سلامت | بارداری

تاثیر بارداری بر روند پیری چگونه است؟

آنالیز ژنتیکی نشان داد زنانی که باردار بوده اند به نظر می رسد از نظر بیولوژیکی مسن تر از زنانی هستند که هرگز بچه دار نشده اند. علاوه بر این، بارداری بیشتر به معنای پیری بیشتر است.

تاثیر بارداری بر روند پیری چگونه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کالن رایان، محقق ارشد، دانشمند پژوهشی وابسته به مرکز پیری دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بارداری پیری بیولوژیکی را تسریع می‌کند و این اثرات در زنان جوان و با باروری بالا آشکار است.

رایان در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «نتایج ما همچنین اولین نتایجی است که همان زنان را در طول زمان دنبال می‌کند و تغییرات در تعداد بارداری هر زن را به تغییرات در سن بیولوژیکی او مرتبط می‌کند.» برای این مطالعه، محققان سلامت بیش از 1700 جوان در فیلیپین را ردیابی کردند.

مطالعات قبلی نشان داده است که زنان بسیار بارور با افزایش سن از سلامت و طول عمر رنج می برند. به گفته محققان، با این حال، مشخص نیست که آیا بارداری در مراحل اولیه زندگی، قبل از آشکار شدن کاهش های مرتبط با افزایش سن، بر سلامتی تأثیر می گذارد یا خیر.

برای بررسی این موضوع، محققان از تکنیک های ژنتیکی پیشرفته برای تعیین پیری سلولی شرکت کنندگان در مطالعه استفاده کردند. این «ساعت‌های اپی ژنتیک» به محققان اجازه می‌دهد پیری را در مراحل اولیه زندگی مطالعه کنند و سن بیولوژیکی افراد را در مقایسه با سن تقویمی آنها ردیابی کنند.

به گفته محققان، رابطه بین تعداد حاملگی‌های یک زن و سن بیولوژیکی او حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل در تسریع پیری ادامه داشت. این عوامل دیگر شامل وضعیت اجتماعی و اقتصادی، سیگار کشیدن و ژنتیک بود. در همین حال، مردان پیری شتاب‌دهی مرتبط با تعداد بارداری‌های همسرشان را نشان ندادند. محققان نتیجه گرفتند که این نشان می دهد که چیزی خاص در مورد بارداری یا شیردهی پیری بیولوژیکی را تسریع می کند. این یافته ها در 8 آوریل در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

چرا بارداری ممکن است پیری را در یک زن تسریع کند؟

رایان خاطرنشان کرد: بارداری در بزرگسالی جوان می تواند برای بدن زنی که هنوز در حال رشد است سخت باشد. رایان توضیح داد: «بسیاری از بارداری‌های گزارش‌شده در معیار پایه ما در اواخر دوره نوجوانی، زمانی که زنان هنوز در حال رشد هستند، رخ داده است. ما انتظار داریم که این نوع بارداری برای یک مادر در حال رشد چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر دسترسی او به مراقبت های بهداشتی، منابع یا سایر اشکال حمایت محدود باشد.

رایان افزود: تحقیقات آینده باید با دقت بیشتری بررسی کند که چرا بارداری ممکن است پیری را تسریع کند و آیا این امر بر سلامت زنان در سنین پیری تأثیر می گذارد یا خیر. رایان خاطرنشان کرد: «محققان نمی‌دانند که پیری اپی ژنتیکی تسریع‌شده در این افراد خاص تا چه اندازه به‌عنوان سلامت ضعیف یا مرگ‌ومیر در دهه‌های بعد در زندگی ظاهر می‌شود».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد