//
کدخبر: ۴۷۳۲۴۲ //
سلامت | سمی کشنده برای کبد

این نوشیدنی سمی کشنده برای کبد است!

مطالعه ای برای بررسی تاثیر انتخاب های مختلف در سبک زندگی عمومی افراد بر سلامت و طول عمر انجام شده است که نتایج به دست آمده است.

این نوشیدنی سمی کشنده برای کبد است!
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک متخصص تغذیه گفت: کبد بدن را مسموم می کند و به همین دلیل یک اندام ضروری برای بدن است و باید آن را سالم نگه داشت.  تحقیقات جدید نشان می دهد نوشیدنی هایی وجود دارند که به کبد آسیب می رسانند و محدودیت سنی برای آن ها وجود ندارد.

وی نوشابه را سمی کشنده برای کبد عنوان کرد و افزود: مطالعه ای برای بررسی تاثیر انتخاب های مختلف در سبک زندگی عمومی افراد بر سلامت و طول عمر انجام شده است که نتایج به دست آمده است.

ملاوردی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است شرکت کنندگانی که به طور مکرر نوشابه هایی مانند نوشابه مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب و تجمع چربی در کبد خود هستند، هرچند که کبد چرب نتیجه مواد غیر الکلی است و نمی تواند مشکلات جدی ایجاد می کند، اما می تواند کبد را بزرگ کند و حتی باعث درد شدید شود.

این متخصص تغذیه می‌گوید: طبق بررسی‌های فعلی، اگر این افراد از نوشیدنی‌های شیرین پرهیز می‌کردند، حتی افرادی که ماهی یک یا کمتر از آن نوشیدنی می‌نوشند، دچار بیماری چربی کبد نمی‌شدند. آنها این نوشیدنی ها را می نوشیدند، جگرشان چاق تر از کسانی بود که از آن استفاده نمی کردند. البته می توان نتیجه گرفت که این نوشیدنی ها تاثیر بسیار منفی دارند.

وی گفت: “مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد قند می تواند فشار بیشتری به کبد وارد کند و قند اضافی می تواند به عنوان چربی در کبد ذخیره شود، فرآیندی که در نهایت می تواند منجر به کبد چرب غیر الکلی شود.” می تواند باعث بیماری شود.

وی گفت: این نوشیدنی نه تنها قند زیادی دارد، بلکه می تواند حاوی مقادیر زیادی شربت ذرت فروکتوز باشد که می تواند تأثیر منفی بر کبد داشته باشد. آنها با شربت ذرت با فروکتوز بالا تغذیه شدند. دیواره روده طولانی و متورم و کبد متورم نشانه هایی از تخریب را نشان می دهد که می تواند منجر به استئاتوهپاتیت غیر الکلی شود که در نهایت می تواند منجر به بافت اسکار در کبد، سرطان کبد و نارسایی کبد شود.

این متخصص تغذیه گفت: راه های زیادی وجود دارد که نوشیدن زیاد نوشابه باعث سیروز کبدی می شود که باعث ایجاد بافت اسکار در کبد می شود.

وی ادامه داد: به ویژه سیروز زمانی اتفاق می‌افتد که کبد انسان آسیب دیده و تلاش می‌کند خود را التیام بخشد و با ادامه آسیب بافت زخم بیشتری تشکیل می‌شود که این امر عملکرد صحیح کبد را سخت‌تر می‌کند. این شرایط معمولاً قابل برگشت نیستند. در یک مرحله خاص.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد