//
کدخبر: ۴۷۳۲۴۵ //
سلامت | علل یائسگی در مردان

علل یائسگی در مردان چیست؟| این مطلب بسیار جالب است!

آیا مردان هم دچار یائسگی می‌شوند ؟ وضعیتی که به عنوان یائسگی مردانه شناخته می شود آندروپوز نامیده می شود. با این حال، این برچسب گمراه کننده است و تعریف علائم، علل و درمان هنوز مشخص نیست.

علل یائسگی در مردان چیست؟| این مطلب بسیار جالب است!
به گزارش فرتاک نیوز،

افزایش سن هنوز بر بدن مردان تأثیر می گذارد، از جمله سطح تستوسترون که به طور منظم کاهش می یابد.

اگرچه افزایش سن بر سطح هورمون های جنسی در مردان تأثیر می گذارد، اما ارتباط بین این روند و یائسگی در زنان نامشخص است.

علل یائسگی در مردان

در 30 سالگی، سطح تستوسترون مردان به تدریج هر سال به طور متوسط ​​یک درصد کاهش می یابد. با این حال، پزشکان بر این باورند که کاهش طبیعی و مرتبط با افزایش سن در سطح تستوسترون دلیل اصلی علائم آندروپوز در مردان نیست. اگر یائسگی مربوط به این کاهش طبیعی تستوسترون بود، پس همه مردان باید این وضعیت را تجربه می کردند در حالی که اینطور نیست.

ورزش نکردن همچنین می تواند تستوسترون را در مردان مسن کاهش دهد.

این وضعیت پیچیده است و می تواند علائم مختلفی را در افراد ایجاد کند. اگرچه این علائم در مردان مسن با سطح تستوسترون پایین بیشتر شایع است، اما در مردان مسن مبتلا به بیماری قلبی، چاقی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 نیز دیده می شود. این نشان می دهد که تغییرات در سطح هورمون مردانه تنها علت نیست.

با این حال، یک سبک زندگی شخصی، از جمله رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و استفاده حداقلی از تنباکو و الکل، به طور بالقوه می تواند شادابی فرد را افزایش دهد و علائم جسمی پیری را در مردان کاهش دهد. علاوه بر این، درمان بیماری زمینه ای می تواند علائم بیماری را کاهش دهد.

آندروپوز چه زمانی ظاهر می شود ؟

برخی از محققان علائم یائسگی در مردان را با کمبود آندروژن (ADAM) یا هیپوگنادیسم دیررس در مردان مسن مرتبط می دانند. این به طور طبیعی زمانی اتفاق می افتد که غدد جنسی یا اندام هایی که سلول های جنسی را تولید می کنند شروع به پیر شدن می کنند و عملکرد خود را از دست می دهند.

تنها 1 تا 2 درصد از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد، در حالی که یائسگی بخشی طبیعی از رشد جنسی زنان است. این تکثیر با افزایش سن افزایش می‌یابد اما هنوز مرحله استاندارد رشد مردانه نیست.

علائم آندروپوس

در زنان، یائسگی با کاهش شدید استروژن و پروژسترون (هورمون های اصلی تولید مثل زنانه) مشخص می شود که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در مردان، علائم آندروپوز خفیف تر، کمتر قابل توجه و کمتر است. سطوح پایین هورمون های مردانه یا تستوسترون نسبت به سطوح پایین هورمون های زنانه در دوران یائسگی شدیدتر است.

علائم و نشانه های مختلف مرتبط با یائسگی مردان

گرگرفتگی

بدخلق و تحریک پذیر

تجمع چربی در اطراف شکم و سینه

آسیب عضلانی عظیم

خشکی و نازک شدن پوست

تعرق مفرط.

مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM) رایج ترین علائم یائسگی را در مردان نشان داد. کاهش میل جنسی، دفعات ایستادن در صبح را کاهش دهید. و اختلال در عملکرد ایستادن شناسایی می کند

این مطالعه همچنین علائم دیگری از جمله از دست دادن انرژی، ناتوانی در راه رفتن بیش از 1 کیلومتر و مشکل در انجام کارهای سنگین فیزیکی مانند دویدن یا بلند کردن اجسام سنگین را شناسایی کرد. زانو زدن و خم شدن نیز در چنین شرایطی دشوارتر است.

افسردگی و خستگی نیز می تواند ناشی از تغییرات در سطح هورمون مردانه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد