//
کدخبر: ۴۷۳۸۵۸ //
سلامت | قرص آسنترا

کاربرد و عوارض جدی قرص آسنترا

قرص آسنترا برای درمان افسردگی، اختلالات خلقی و وسواس مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد.

کاربرد و عوارض جدی قرص آسنترا
به گزارش فرتاک نیوز،

 داروی آسنترا با افزایش سطح سروتونین فضای بین نورون ها افزایش می‌دهند و باعث کاهش افسردگی و اختلالات خلقی می‌شود و برای درمان انزال زودرس نیز استفاده می‌شود.

قرص (ASENTRA) آسنترا 50 میلی‌گرم و آسنترا 100 میلی‌گرم برای بیماری‌های مشخص به‌طور جداگانه تجویز می‌شوند. به‌طورمعمول قرص‌های روکش‌دار 50، 100 میلی‌گرم آسنترا جهت درمان بیماری تجویز می‌گردند. این دوزها با توجه به نوع بیماری، شرایط جسمی، سن و جنس فرد بیمار تجویز می‌گردد. باید بدون توجه به غذا، یک‌بار در روز (صبح یا عصر) مصرف شود.

دوز اولیه مورداستفاده برای درمان افسردگی و وسواس، آسنترا 50 میلی‌گرم یک‌بار در روز است. این دوز ممکن است به‌تدریج افزایش یابد تا به نتیجه دلخواه برسید. همیشه توصیه می‌شود از کوچک‌ترین دوز مؤثر برای بیماران استفاده کنید. حداکثر دوز روزانه 200 میلی‌گرم است.

فواید قرص آسنترا

برای درمان مشکلات خلقی ناشی از پریودهای ماهان

برای درمان مشکلات اضطراب اجتماعی

از این دارو برای درمان مشکلات وسواسی

برای درمان حملات وحشت یا پانیک

برای درمان خلق‌وخوی آسیب‌پذیر (افسردگی)

برای درمان استرس پس از سانحه

برای درمان بیش فعالی

برای درمان بی‌اشتهایی یا پرخوری عصبی

عوارض داروی آسنترا

عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارویی است، اما اگر پزشک دارویی را برای شما تجویز می‌کند، بی‌شک اثربخشی آن بیشتر از عوارض جانبی آن است. در صورت حساسیت به سرترالین یا هر نوع دیگری از این دارو، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. عوارض جانبی آسنترا به شرح زیرند:

خواب‌آلودگی

احساس لرزش

مشکلات جنسی

آبریزش بینی

افزایش تعرق

بی‌قراری

خشکی دهان

تغییر وزن ناگهانی

احساس گزگز در انگشتان

خستگی

ضعف جسمانی

مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال

زنگ گوش

ضربان نامنظم قلب

به همه ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود بگویید که این دارو را مصرف می‌کنید. این افراد شامل پزشکان، پرستاران، داروسازان و دندان‌پزشکان شما می‌شوند.

این دارو را دقیقاً طبق تجویز پزشک مصرف کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر، کمتر یا طولانی‌تر از مدت توصیه‌شده مصرف نکنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد