//
کدخبر: ۴۷۴۱۲۵ //
سلامت | دیابت

کاهش وزن برای بیماران دیابت از ضروریات است!

کاهش وزن برای بیماران دیابت نوع 2 ضروری است. این بیماری به دلیل مقاومت به انسولین و افزایش سطح قند خون در بدن رخ می‌دهد.

کاهش وزن برای بیماران دیابت از ضروریات است!
به گزارش فرتاک نیوز،

 افراد با وزن بالا و چاقی بیشتر در معرض خطر بروز دیابت نوع 2 هستند. کاهش وزن باعث کاهش مقاومت به انسولین و کاهش سطح قند خون در بدن می‌شود و بهبود درمان دیابت نوع 2 را به همراه دارد. علاوه بر این، کاهش وزن می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، بهبود کلسترول خون و کاهش خطر بروز بیماری‌های مزمن دیگر نیز منجر شود.

محققان دانشکده بهداشت جمعیت در دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI شواهد جدیدی از مزایای سلامتی تلاش‌های کاهش وزن ارائه کرده‌اند که منجر به بهبود دیابت برای بیماران دیابت نوع 2 می‌شود.

برای شرکت کنندگان در کارآزمایی کاهش وزن که توانستند به بهبودی دست یابند یعنی نیاز به داروها را کاهش دهند و سطح HbA1c خود را کاهش دهند (معیار کنترل قند خون)، این تحقیق نشان داد که میزان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی 40 درصد و 33 درصد کمتر است.

در حالی که آزمایشات قبلی نشان داده اند که کاهش وزن قابل توجه با استفاده از رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند دیابت نوع 2 را معکوس کند، تحقیقات جدید منتشر شده در Diabetologia یکی از اولین مواردی است که نشان می دهد معکوس شدن دیابت به نوبه خود بر نتایج بیماری های قلبی عروقی و کلیوی تأثیر می گذارد. این تحقیق توسط پروفسور ادوارد گرگ، رئیس دانشکده بهداشت جمعیت RCSI رهبری شد.

این مطالعه به نام Look AHEAD (اقدامی برای سلامتی در دیابت) بیش از 5000 بیمار را در مدت 12 سال تحت نظر قرار داد. میزان کاهش خطر برای شرکت کنندگانی که شواهد حداقل چهار سال بهبودی داشتند، بیشترین بود.

در طول مطالعه، تأثیر مداخله سبک زندگی فشرده با حمایت و آموزش دیابت بر بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط سلامت درازمدت مقایسه شد. اشاره شد که اگرچه 18 درصد از شرکت‌کنندگان در مرحله‌ای در طول پیگیری به بهبودی دست یافتند، درصد شرکت‌کنندگان با بهبودی فعلی تا سال هشتم مطالعه به 3 درصد کاهش یافته بود، که بر چالش‌های کاهش وزن با استفاده از مداخلات سبک زندگی تأکید می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد